kimare Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Har bestillt en bærbar fra Asus for første gang. Svært ofte er medfølgende programvare ræl som stjeler ressurser og er til generell irritasjon. Følger Asus denne trenden? Gir Asus med en vanlig Windows versjon med slik at man kan foreta en ren innstallering? Dersom de gir med dette kan jeg da innstallere denne på en Dell maskin som fortsatt kjører Vista? Programmer som følger med maskinen finnes i spoileren: Windows 7 Home Premium (64bit) Microsoft Office Starter 2010 Trend Micro Internet Security 2010 (30 dager prøveversjon) Power2Go ASUS Win flash ASUS SmartLogon ASUS Life Frame III Virtual Camera ASUS Live Update Express Gate FancyStart Fast Boot GamePark Console Asus WebStorage ASUS Wireless Console 3 Windows Live4 package & Toolbar Manual ASUS Video Magic PowerRecover ASUS Vibe ASUS AIRecovery ASUS Color Enhancement (ASUS Splendid) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Sist jeg kjøpte Asus følgte det med masse tøys på den, og det var en del av recoveryen også. Så ingen clean install. Og om det hadde fulgt med, så hadde du brutt OEM bestemmelsene Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Fjerne alt mulig rask fra ny PC uten reinstallasjon av Windows: http://www.pcdecrapifier.com/ Laste ned Windows 7 lovling for reformatering: http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/428068-legal-windows-7-download-links-just-like-vista-before.html Ta backup av Windows-aktivering (så man ikke er avhengig av lisenskoden på baksida): http://forum.notebookreview.com/hp-compaq/120228-clean-vista-install-no-activation.html Edit: la til en forklaring for lenkene, siden folk (tydeligvis) ikke trykker på lenker uten beskrivelse. Og reinstallasjon av Windows bryter ikke garantien. (Garantien er lovfesta i Norge, og er uavhengig av hva slags programvare du legger inn - det er maskinvaren som gjelder. Du beholder garantien om du installerer Linux, også.) Drivere skal finnes på produsentens hjemmesider og/eller gjennom Windows Update. Endret 3. mai 2011 av hlnd Lenke til kommentar
Frostrøyk Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Heisann. Har også netopp kjøpt en Asus (X53 SV) og den var også full av alt mulig dill dall. Jeg har tatt en sikkerhetskopi (5 DVDer) med det innstallerte backup-programmet. Men jeg kunne tenkt meg å få formatert C: og fått en ren Windows installasjon lovlig. Er det virkelig ikke mulig? Skal sjekke ut linkene over. Håper på flere tips Lenke til kommentar
kimare Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Heisann. Har også netopp kjøpt en Asus (X53 SV) og den var også full av alt mulig dill dall. Jeg har tatt en sikkerhetskopi (5 DVDer) med det innstallerte backup-programmet. Men jeg kunne tenkt meg å få formatert C: og fått en ren Windows installasjon lovlig. Er det virkelig ikke mulig? Skal sjekke ut linkene over. Håper på flere tips Er det noen av progammene som er brukbare, eller er det bare til å kvitte med seg alt raskest mulig? Har du fått med en aktiveringskode? Er det evt mulig å laste ned en Windows innstallasjon og bruke denne koden? Lenke til kommentar
Protest Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Om du finner riktig drivere til maskinen, og koden under maskinen fortsatt er inntakt, så har du to løsninger A - Du finner en DVD plate av samme operativsystem som maskinen er levert med. Kjør i vei, koden din står under maskinen. Du har 30 dager på å snu maskinen din, og notere hva som står der, og skrive inn koden. B - En annen mulighet er å gå GÅ HIT. Der finner du en nedlastbare ISO fil av den versjonen du allerede har lisens til. Du laster altså ned en helt lovlig Windows versjon av ditt OS. Så er det bare tut og kjør. Ren installering, men så er det viktig at du har de rette driverne rede og kan kjøre disse da. Uten, vil ikke maskinen virke slik den skal. LYKKE TIL 1 Lenke til kommentar
Frostrøyk Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Kimare: Jeg har ikke had maskinen så lenge og har derfor ikke prøvd alt ennå, men synes det meste ser ut som unødvendigheter (for meg) Spillpakke, ASUS vibe fun centre, lifeframe etc... Jeg foretrekker å bruke programmer jeg kjenner til som antivirus (avast) etc. Det står en Win kode undder PC'n. Protest: Se der ja, da er det håp! Blir å prøve alernativ 2 nå. Gidder liksom ikke sette opp PC'n før jeg har fått renset den. ASUS'en forøvrig er jeg meget fornøyd med sålangt. Endret 1. mai 2011 av Frostrøyk Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Kjent problem dette ja. På en acer jeg hadde for meg en gang var det innstalert veldig mye tull, jeg avinnstalerte sikkert over 20 programmer rett etter jeg hadde innstalert windows. Det var litt av det samme med den toshibaen jeg har nå, men det var ikke fullt så mye. Men så en dag fikk jeg vite at som matnat-student på UiO kunne jeg laste ned windows 7 gratis (jeg hadde vista opprinnelig). Og det gjorde jeg. Da fikk jeg to valg, oppgradering eller ren innstalasjon. Det sto at oppgradering kunne ta veldig lang tid, og siden jeg hadde backup av det viktigste, valgte jeg ren innstalasjon. Da var jeg kvitt alle programmene fra toshiba. Maskinen fungerer utmerket. Så å skaffe en "ny" windows-lisens på en plate, der det bare er windows og ikke noe programvare fra produsenden av PC-en, kan jeg anbefale. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg foretrekker å bruke programmer jeg kjenner til som antivirus (avast) etc. Det står en Win kode undder PC'n. Protest: Se der ja, da er det håp! Blir å prøve alernativ 2 nå. Gidder liksom ikke sette opp PC'n før jeg har fått renset den. ASUS'en forøvrig er jeg meget fornøyd med sålangt. Foretrekker også programmer jeg kjenner. Gi gjerne en tilbakemelding når du har innstallert på ny, hva du lastet ned og har innstallert. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Et spørsmål ang dette med å installere en clean Windows 7 på min bærbare. Mister jeg noe garanti/reklamasjon på det ? For jeg kunne tenkt meg en ren Windows 7 på min bærbare. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Tror ikke det, ikke noe som har med maskinvaren og gjøre, så vidt jeg kan forstå. Du skal stå fritt til å innstalere hvilket os du vil. Men en kan jo aldri vite hvilke krav forhandlerne stiller i dag... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Okei Får se hva jeg gjør. Er så mye kjekkere å ha et helt rent OS på maskinen uten alt det dill dalle som følger med. Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Okei Får se hva jeg gjør. Er så mye kjekkere å ha et helt rent OS på maskinen uten alt det dill dalle som følger med. Hei, jeg har også en Asus (U45jc) og var rimelig lei alt som fulgte med maskinen. For en uke siden gjorde jeg en "clean install" og angrer ikke et sekund. Det jeg gjorde var og laste ned den versjonen av windows som fulgte med maskinen (win 7 Home Premium 64bit) fra denne adressen: windows Så brant jeg denne fila over på en DVD og fikk maskinen til og boote fra DVD. Brukte koden som står under maskinen og fullførte installeringen. Det eneste som måtte gjøres var at jeg måtte ringe til Microsoft og oppgi koden under, og da fikk jeg en ny kode fra dem. Dette gjøres ved å ringe nummeret som kommer opp under installasjonen (gratis nr). Her taster du inn koden under maskinen og du får en ny fra Microsoft. Dermed har du helt lovlig skaffet deg en ren installasjon. Alt du trenger av drivere etc. finner du på Asus sine hjemmesider. Det jeg gjorde var å følge rådene i denne tråden: Asus angående hva som er anbefalt og legge inn igjen. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Yes Får prøve på det da Formaterte du hdd helt da ? slettet du recoveri disken også ? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Så lenge du har et lisensnr og tilgang på et iso så er det bare å formatere og kose seg. Jeg la mitt iso på en usb med microsoft sitt eget program og installerte på min U31JG for 1 mnd siden. Fungerte som bare juling Recovery trenger du ikke å tenke på da du kan lage restore points og gjennopprette fra disse senere hvis noe skulle oppstå. Program for å legge iso på USB hentet jeg her, Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Har alt sånt minnepenn greier Var bare litt redd for at viss det gikk totalt sjeis, så kunne jeg bruke recoveri disken som er innpå hdd Men jeg trur jeg bare sletter alt som er på disken jeg å installerer en ren Win 7 på den Skal bli deilig å bli kvitt all shiten Lenke til kommentar
BAT Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Skal vel litt til for at alt skal skjære seg. For sikkerhets skyld så kan man jo selvfølgelig legge et komplett image på en ekstern disk for å være sikker. Det ble ihvertfall merkbart mer responsiv maskin for min del etter reinstalleringen med kun drivere lagt inn. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Okei Har en ASUS N61Jv her Får gjøre det til helga da Lenke til kommentar
BAT Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Lykke til med installeringen da. Ser ut som en god allround maskin du har fått deg Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Tja, angrer litt på at jeg ikke la 500kroner ekstra i pcen når jeg kjøpte For da hadde jeg sluppet det intregrerte skjermkortet. Like det kje heilt at pcen switcher mellom skjermkorta hele tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå