torbjørn marø Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Så kan du finne tak i deklarasjonen du har på p i css. Skal ligge på linje 155 i style.css. Line-height på 1.8em er i meste laget. Tommelfingerregelen for linjeavstand på skjerm og den typen skrifttype er rundt 150%. Jeg ville endret den til 1.5em (evt. kan du også skrive 150%) Hmm, skal teste, men skeptisk. Synes linjene står tett nok som de er.., hater når jeg forsøker å lese blogger hvor linjeavstanden blir for liten, det er slitsomt. Kanskje det er noe med synet mitt Lenke til kommentar
Alexander Prestmo Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Så kan du finne tak i deklarasjonen du har på p i css. Skal ligge på linje 155 i style.css. Line-height på 1.8em er i meste laget. Tommelfingerregelen for linjeavstand på skjerm og den typen skrifttype er rundt 150%. Jeg ville endret den til 1.5em (evt. kan du også skrive 150%) Hmm, skal teste, men skeptisk. Synes linjene står tett nok som de er.., hater når jeg forsøker å lese blogger hvor linjeavstanden blir for liten, det er slitsomt. Kanskje det er noe med synet mitt Det blir jo en subjektiv smakssak det der, men 150% er i hvertfall den håndverksmessige regelen som brukes i design. Fra mitt ståsted så er linjeavstanden for stor, men det er jo din side så du velger jo selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå