Gå til innhold

Ønsker kritikk på Programmeringsbloggen

Anbefalte innlegg

Så kan du finne tak i deklarasjonen du har på p i css. Skal ligge på linje 155 i style.css. Line-height på 1.8em er i meste laget. Tommelfingerregelen for linjeavstand på skjerm og den typen skrifttype er rundt 150%. Jeg ville endret den til 1.5em (evt. kan du også skrive 150%)

Hmm, skal teste, men skeptisk. Synes linjene står tett nok som de er.., hater når jeg forsøker å lese blogger hvor linjeavstanden blir for liten, det er slitsomt. Kanskje det er noe med synet mitt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så kan du finne tak i deklarasjonen du har på p i css. Skal ligge på linje 155 i style.css. Line-height på 1.8em er i meste laget. Tommelfingerregelen for linjeavstand på skjerm og den typen skrifttype er rundt 150%. Jeg ville endret den til 1.5em (evt. kan du også skrive 150%)

Hmm, skal teste, men skeptisk. Synes linjene står tett nok som de er.., hater når jeg forsøker å lese blogger hvor linjeavstanden blir for liten, det er slitsomt. Kanskje det er noe med synet mitt :D

Det blir jo en subjektiv smakssak det der, men 150% er i hvertfall den håndverksmessige regelen som brukes i design. Fra mitt ståsted så er linjeavstanden for stor, men det er jo din side så du velger jo selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...