jaakervik Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hei. Vi har fått en oppgave i mat og helse. Den går ut på og lage en tre retters middag. det jeg trenger hjelp til er: -finne ut hva jeg kan lage. -det må være billig. -det må være forholdsvis enkelt og lage. - det må gå fort. Lenke til kommentar
Fenderking Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Forrett: Rekecocktail Hovedrett: Stekt flyndre med ris og karrisaus Dessert: Jordbære sorbeet. Den middagen lagde jeg på hotell og næring fandre året og jeg fikk 6 Hadde aldri smakt flyndre før men det var ganske godt. Litt stress å filetrere flyndre men det går så lenge du er forsiktig. Utenom det er biff en slager. Fiskesuppe med urter og blåskjell er gode saker. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Tusen takk. dette blir nok menyen fiskesuppe til forret. stekt flyndre med karri til hovedrett og jordbærsorbeet til dessert. har du noen tips til noe ekstra jeg kan gjøre med sorbeen, blir kanskje litt kjedelig? andre kan fortsatt svare, kansje noen sitter med noe annet genialt Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Hei. Vi har fått en oppgave i mat og helse. Den går ut på og lage en tre retters middag. det jeg trenger hjelp til er: -finne ut hva jeg kan lage. -det må være billig. -det må være forholdsvis enkelt og lage. - det må gå fort. Litt mer spesifikke krav hadde jo vært bra. Hvor billig er billig? Hvor enkelt er enkelt? Er det du som skal lage dette, eller noen andre? Hvor dreven er du, matmessig? Parterer du en ku på strak arm, eller gir posesuppe deg problemer? Hvor fort er fort? Hvilket utstyr har du tilgang til? Kniv og stekeplater eller Pacojet og sirkulerende vannbad? Endret 1. mai 2011 av psilocybe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå