s0lberg Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Hei. Har et merkelig problem med en kollega sin maskin. Han hadde problem med at maskin fikk konstant blåskjerm i oppstart, så jeg tok meg en windows XP pro SP3 ombord før å prøve å formatere den, dette gikk bra helt til maskin skulle restarte. Da ble det kun sort skjerm, men en liten pil oppe i hjørne som kommer før den booter windows, men den kommer ikke lenger. Så jeg tok ut harddisken av min maskin og prøvde å putte inn i den, dette var ingen problem, maskinen startet opp med min disk, som har win 7. Puttet hans disk i min maskin, fikk formatert å innstallert XP. Alt ser ut som det er OK nå, Win XP fungere knirkefritt på min maskin, putter disken i hans maskin. Men fikk sort skjerm igjen rett før den skulle boote win XP. Testet med min disk igjen i hans maskin, ingen problem. Testet hans disk i min maskin, ingen problem. Har flashet bios til til siste tilgjenglige som ligger hos IBM, uten at det hjalp. Så problemet er, min disk fungere i hannes maskin, hannes disk fungere i min maskin, men den fungere ikke i hans. Har også kjørt harddisk diagnose, som er innebygd i min og hans maskin, HDD fikk "pass" på begge maskinene. Har ikke noe bedre programmer tilgjeglig her ombord. Noen som har en anelse på hva som er galt, da blir både jeg og kollegan min utrulig fornøyd. Takk - s0lberg - Endret 30. april 2011 av s0lberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå