Gå til innhold

Følger program og telefonbok med når man bytter fra Android telefon til Android telefon?

Anbefalte innlegg

Når en bytter fra en Android til en ny en og logger seg inn med brukerkontoen vil en automatisk få med programmer og telefonbok?

Hvordan får en eventuelt flyttet over programmer til ny telefon?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Det er fortsatt ingen android brukere som vet hva som skjer med "appene" når en får ny telefon? Må en inn i android markets og laste de ned manuelt eller følger de google kontoen og legger seg inn automatisk?

Lenke til kommentar

Du må laste de ned igjen manuelt ja. Men kjøpte applikasjoner slipper du å betale for på nytt. Betalingene følger kontoen, ikke telefonen.

Kontakter, kalender og e-post følger kontoen dersom du har lagret disse i Google Calendar og GMail.

Lenke til kommentar

Leste et sted at man burde la være å gå i market før det hadde gått litt tid etter at man hadde satt opp en ny tlf. Da skulle nedlasting av appene visstnok starte.

Før min egen del synket jeg apps fra mim gamle tlf i appbrain og hentet dem tilbake på den nye. Tok noen få, som ikke lenger var i market, manuelt via astro backup og dropbox.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Og du bruker samme gmailkonto? Har tidligere hatt to andre android telefoner, i tillegg til å ha tatt full wipe flere ganger, slik at jeg har måtte installert alle programmer på nytt. Har dog aldri måtte betale for kjøpte programmer på nytt.

Lenke til kommentar

Og du bruker samme gmailkonto? Har tidligere hatt to andre android telefoner, i tillegg til å ha tatt full wipe flere ganger, slik at jeg har måtte installert alle programmer på nytt. Har dog aldri måtte betale for kjøpte programmer på nytt.

Dette stemmer med min erfaring; apps følger Google-kontoen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har 6 (!) androider og de bruker samme konto. Jeg kan bruke samme betal-app på alle 6, men siden jeg bare har android 2.2 må jeg laste ned manuelt. Betal-apps kommer opp på lista over mine apps, de som er gratis må jeg søke opp hver gang. Når jeg bytter sim, må jeg legge inn passordet på nytt, tipper at markedet holder orden på hvilket sim som sitter i telefonen. Det er jo kjekt når man selger en telefon. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...