mge Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Fikk testet en 14-24mm her en kveld da værgudene fristet med en photoshoot på en stjerneklar himmel. Her fra østmarka like utenfor Oslo. Akkurat i det jeg har satt opp alt på stativ og gjort ting klart kommer selvfølgelig skyene. Men rakk noen shots like før det tettnet for mye til. Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Lurer på om ikke kortere lukkertid hadde gjort seg i forhold til stjernene? Er litt bevegelse i dem, synes jeg. Ellers et ganske morsomt og uvanlig bilde, liker selv å ta slike. OT; hvem sr hunden i bildet? Lenke til kommentar
mge Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Lurer på om ikke kortere lukkertid hadde gjort seg i forhold til stjernene? Er litt bevegelse i dem, synes jeg. Ellers et ganske morsomt og uvanlig bilde, liker selv å ta slike. OT; hvem sr hunden i bildet? Njaaa. Tror ikke jeg ser noe hund Ellers, tenker du at stjernene er uskarpe. Kunne kanskje gått ned 5 sekunder eller noe på lukkertiden. Hadde 30 her. Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Lurer på om ikke kortere lukkertid hadde gjort seg i forhold til stjernene? Er litt bevegelse i dem, synes jeg. Ellers et ganske morsomt og uvanlig bilde, liker selv å ta slike. OT; hvem sr hunden i bildet? Njaaa. Tror ikke jeg ser noe hund Ellers, tenker du at stjernene er uskarpe. Kunne kanskje gått ned 5 sekunder eller noe på lukkertiden. Hadde 30 her. Hvis du har 30 sek, kunne du kanskje gått ned til færre sekunder, men jeg vet ikke om det ville ha blitt for lite lys. Stjernehimmelen er i bevegelse, og jeg lurer litt på om det er denne bevegelsen du har fanget. Det samme skjer med månen, der bruker jeg minst 1/160 sek. for å ikke få bevegelsen med på bildet. (Månen går ganske raskt). Hunden er i nederste venstre hjørne:=) Greina der ser ut som et hundehode :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå