SupraTurbo Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hei Har i dag prøvd å sette opp eyefinity3x1 + 1. Har et powercolour 6990 kort og 3 samsung 24" på rekke og en 24" benq over den midterste samsungen. Jeg får kun aktivert 3 skjermer. Spiller ingen rolle hvilke skjermer jeg aktiverer men kun 3 totalt. Samsungene er tilkoblet med 1xdvi, 1xmini dp til dvi(active), 1x mini dp til dvi(not active?) og benq med mini dp til hdmi. Dvs jeg har dvi på kortet i bruk og tre av mini dp portene.. Noen som har noen tips til meg? Ps eyefinity funker fint etter at jeg har valgt hvilke tre skjermer jeg vil ha i bruk. Foreløpig velger jeg de tre samsungene som står på rekke;-) Poenget er å ha eyefinity på den nederste rekka som skjerm 1 og ha den øverste som skjerm 2. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Skjermkortet du har støtter kun 3 skjermer samtidig. I likhet med de fleste ati radeon kort. Lenke til kommentar
SupraTurbo Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Skjermkortet du har støtter kun 3 skjermer samtidig. I likhet med de fleste ati radeon kort. Hva må da til for å få tilkoblet den andre skjermen sammen med de tre som skal stå i eyefinity? Skal legge inn et bilde om jeg får til hvor det går ut fra innpakningen til kortet at det støtter fire skjermer samtidig.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Beklager jeg trodde du hadde 6970 Hva skjer om du kobler til benq skjermen med dvi-hdmi, og så samsung skjermene på hver sin dp? EDIT: Det har også vært en del krøll med radeon kort og passive dp adaptere når du skal bruke flere av dem. Endret 30. april 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
ph10m Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Tenkte på det samme som Flimzes, kanskje 6990 kortene er laget for å bare bruke eyefinity på DP portene hvis du skal legge til en ekstra skjerm? Lenke til kommentar
SupraTurbo Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Tenkte på det samme som Flimzes, kanskje 6990 kortene er laget for å bare bruke eyefinity på DP portene hvis du skal legge til en ekstra skjerm? Prøvde det og. Dvs, hadde Benq på dvi utgangen til dvi på skjerm. Samsungene jeg har er det kun hdmi inn på så de sto på mini dp til dvi til hdmi. Kablene som fulgte med skjermene er dvi til hdmi kabler. MEN, jeg brukte kun 1 active mini dp til dvi og to passive, vil det ha noe å si? Jeg har bestillt active og håper de er her på mandag så jeg får prøvd det, men om ikke det heller funker så begynner jeg å lure litt.. Hva er vitsen med 5 utganger på et kort når en ikke kan bruke de alle, og helst skulle jo alle gått an å bruke samtidig.. Hans Erik Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Om du har brukt en singel link aktiv adapter så skal det funke. Men har du bare boltet på en overgang, så er det ikke så rart at du har problemer. Eyefinity liker ikke slike overganger, eller rettere sagt, det er samme suppa som du hadde med 5870 og co. Løsningen var aktive adaptere, og her har du to kategorier. En av disse er dual link aktiv, disse ser du ved at de har en USB kabel for ekstra strøm, disse er det også litt hips og haps hva som funket og ikke funket. Nr 2 er aktive singel link DVI, disse er begrenset til en maks oppløsning på 1920 x 1200 er mye billigere enn aktive men funker stort sett bedre, anbefaler å prøve en slik, ellers er du i adapter helvete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå