corsa91 Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg har allergi mot Bjørk og da har jeg rennende/ tett nese og rød/ rennende øye. Medisinen jeg bruker er Cetirizin og i tilegg bruker jeg nesespray med navnet Nasonex. Men siden de fungerer så dårlig så lurer jeg på om det finnes noen som er sterkere enn de. Helst tabletter Lenke til kommentar
eveant Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg bruker akkurat de samme medisinene mot bjørkepollen, så denne må jeg ha i mine innlegg. Men har du snakket med legen din om medisiner? Må vel finnes noe h*n kan tilby? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Finnes flere alternativer som er reseptfrie, eks. Kestine og Telfast. Jeg bruker sistnevnte. Funker bra mot ulike allergiplager. Legen din kan sikkert gi deg resept på noe sterkere også. Endret 29. april 2011 av cmptrwlt Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Sikkert med ikke lett å få tak i pga helg. Det ble verre i dag så jeg hadde ikke sjangs til å bestille time. Starter på nytt jobb i morgen og har ikke lyst til å nyse og ha rennende nese. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Har du samme symptomer som meg cmptrwlt? Virker Telfast så mye at du slipper rennende nese Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Har egentlig ikke vært plaget med rennende nese. Har mest kløe i nesen og nedover halsen. Blir i tillegg veldig uopplagt. Telfast fungerer bra, men jeg tror ikke du får det på resept. Brukte Cetirizin tidligere, men ble "immun" etter en stund. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 finnes det noen hurtig tabletter som fjerner rennende nese? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 du kan jo prøve å sniffe alergitabletter Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 lol har du testet det? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 nei, men så har jeg ikke rennende nese heller. Lenke til kommentar
misterpogo Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Zyrtec funker fint for min egen del. Bjørk -og gresspoller jeg reagerer på Lenke til kommentar
Cactupuss Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Gå til legen så kan han gi deg resept på annen medisin som kanskje virker bedre. Har vært innom utallige typer allergimedisin selv, fordi jeg har blitt "immun" og noen ikke virker. De forskjellige medisinene funker ikke like bra på alle, så du må nesten prøve deg frem. Endret 2. mai 2011 av Cactupuss Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Man bør vel også ha gått på tablettene en stund før sesongen setter inn. Jeg har gått på Telfast og Cetirizin siden allergisesongen i fjor, men jeg har ikke merka noe til at det har hjulpet så mye. Derimot er jeg sløvere enn vanlig. Har forøvrig nå testa alle antihistamin-pillene som er på det norske markedet tror jeg. Og ikke funnet ut at noen av de er spesielt effektive, bortsett fra når det gjelder å kurere fyllesyke. Ooh, og 180 mg Telfast gjør at du klør mindre om du får såkalte "neller", men der er Ranitidin (piller mot magesår) overlegne. Uansett, jeg har ikke noe svar til deg, bare håp at du finner noen som fungerer. Har derimot et annet spørsmål som gjelder for lesere av denne tråden / andre allergikere. Tips til øyedråper som fungerer? Jeg har gått på Livostin i noen år, og i fjor skifta jeg til Opatanol, da jeg ikke følte at Livostin hadde noe særlig virkning. Opatanol fungerte fint i fjor, men når jeg begynte på det igjen i år, er det sånn at først svir og klør det 10 ganger så mye som det gjorde før jeg dryppa meg, så er syndet mitt ekstremt blurry / ikke-eksisterende i 10-15 minutter, og så virker dråpene i noen timer, før det er på'n igjen med kløe. Vet også at jeg ikke skal dryppe meg mer enn 2 ganger daglig, og at jeg skal la det gå 8 timer mellom hver gang jeg drypper meg, og derfor går jeg rundt store deler av dagen med røde, kløende øyne. Fantastiske greier. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Ok nå jeg har fått en annen tablett nå som delvis fungerer Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Tips til øyedråper som fungerer? Jeg har gått på Livostin i noen år, og i fjor skifta jeg til Opatanol, da jeg ikke følte at Livostin hadde noe særlig virkning. Hør med legen din om du kan få Spersallerg. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Tips til øyedråper som fungerer? Jeg har gått på Livostin i noen år, og i fjor skifta jeg til Opatanol, da jeg ikke følte at Livostin hadde noe særlig virkning. Hør med legen din om du kan få Spersallerg. Will do. Hun kommer heldigvis snart hjem fra ett år i statene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå