Himmalaya Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Har fått brev fra sosialkontoret "Varsel om innrapportering av utbetalt sosialhjelp til skattemyndighetene". Jeg er helt blank på alt med "store" ord og brev. Skjønner ikke helt hva dem skal fram til bestandig. så.. ..Spørsmålet mitt er, trekker di det jeg fikk utbetalt i sosialhjelp i løpet av 2010 fra det jeg får igjenn på skatten? Jeg fikk igjenn 18.000,- kr på skatten, MEN det store spørsmålet er jo nå hva da dette betyr: "Følgende blir innraportert for deg: 34 942,00,-" Som det står i brevet fra sosialkontoret? Får jeg da baksmell på 34 000 minus 18 000? eller får jeg ingenting igjenn på skatten at det blir nullet ut? - Føler meg dum, men jeg skjønner ingenting av dette.. Så blir kjempe takknemlig for svar! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Absolutt all inntekt og ydelse er skattepliktig. Dette gjelder også utbetalinger fra NAV. Hvordan du kommer ut er ikke mulig å si ut fra de svært sparsomme opplysningene du kommer med. Men du kan beregne selv på skattemodellen som ligger på skattedirektoatets hjemmeside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå