Gå til innhold

Hvilken partisjon? (trenger svar fort)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har bare lagt inn windows på nytt uten å makulere data på harddisken. kjøper jeg den pc-en kan jeg kjøre et program og hente alle dine eposter og muligens noen passord osv.. bare ved å bruke noen programmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Greit,jeg installerte windows på Disk c(Som allerede var markert) ..Så nå tror jeg ikke at det er noe på PCen, annet enn at den Windows.old filen vil ikke bli slettet. tar så himla lang tid å slette den.

Har du i det hele tatt lest hva jeg og Hårek har skrevet?

Føler ikke noe særlig for å besvare noobs og de velger å overse hva man svarer.

Security by obscurity = idiots...

Lenke til kommentar

Ja, sorry :ermm:

Jeg glemte visst å lese det. Men det står ingenting om hvordan man sletter alt annet? Disk D: er jo uansett slettet..fordi når jeg installerte windows så ble den overksrevet eller noe. så nå er det ikke noe der , jeg sjekka. hva annet skal jeg slette?

Lenke til kommentar

På partisjon 4 står det (OEM reserved) .

Hadde vært nyttig om du fortalte hvilket fabrikat / modell denne laptoppen er ...

Mistenker Acer (PQSERICE - Partisjon 1)

Selge en laptop "uten" recovery partisjonen for OEM Windows 7 installasjonen (som følger PCn) intakt er et stort minus.

Les "nøye" Shane sitt innlegg her (innlegg 52):

http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/11/11/the-importance-of-backing-up-eisa-hidden-pqservice-partition-and-mbr-on-a-new-laptop/

sKAL JEG IKKE SLETTE PQSERVICE GREIA DA!? :o

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg glemte visst å lese det. Men det står ingenting om hvordan man sletter alt annet? Disk D: er jo uansett slettet..fordi når jeg installerte windows så ble den overksrevet eller noe. så nå er det ikke noe der , jeg sjekka. hva annet skal jeg slette?

I svar nummer 18, så linket jeg til et program som heter killdisk. Om du i det hele tatt skal selge en disk, så er et minimumskrav at du sletter alt av partisjoner og overskriver hele disken 3 ganger før du installerer et eventuelt OS.

Lenke til kommentar

I svar nummer 18, så linket jeg til et program som heter killdisk. Om du i det hele tatt skal selge en disk, så er et minimumskrav at du sletter alt av partisjoner og overskriver hele disken 3 ganger før du installerer et eventuelt OS.

OMG :dontgetit: , Jeg har allerede installert et OS. Hva mener du med "Overskrive" . Vil det forsatt funke? fordi jeg har allerede installert windows 7 igjen :wallbash:

Lenke til kommentar

Jasså - Recovery OS partisjoner fra acer også. Er ikke noe bruker data av personlig art der . Hva om ny kjøper ønsker å fabrikk gjenopprette pcen

Lenke til kommentar

Men hæ, slette alle partisjoner, ? hvordan skal jeg installere windows da? fordi vis jeg slette alle partisjoner(inkludert C) vil jeg ikke komme inn på PCen (eller windows 7) da må jeg installere via BIOS, skjønner ikke hvordan man installerer windows 7 med minnepenn. (diskstasjonen er ødelagt, får ikke den til å spille av CDer ..osv)

Har prøvd flere ganger å installere med Minnepenn via bios, uten å logge inn på win 7. Men pcen merker ikke at det er en minnepenn der :/

Lenke til kommentar

Å bruke killdisk ville jeg ikke anbefale her. Det vil jo slette hele disken, inkludert recovery partisjoner. Dessuten er det med mange gangers overskriving unødvendig, det er noe som henger igjen fra gammelt av.

La oss først bli enige om at partisjon 1 og 4 ikke skal slettes.

Det neste er at partisjon 2 og 3 ikke trenger å slettes (dvs i partisjonstabellen), det er bare innholdet som skal vekk.

Det skal være relativt enkelt å slette innholdet på partisjon 3, det kan gjøres fra Windows.

Eneste det er grunn til å diskutere er hvor nøye man skal være med å slette innholdet på partisjon 2. Å bare installere Windows på nytt vil slette en god del, men ikke alt. Men det er antagelig Windows program som kan slette den ubrukte delen av en partisjon? Har ikke brukt slikt selv, men mulig CCleaner har denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Holder på med disk wipe på disk D (selvom det ikke er noe der..) gjorde fra ccleaner tok den gutman metoden(35 ganger) . Avbrøt tok 24 timer.

Men på disk wipe på ccleaner er det bare vis Disk og D , hvor er resten av partisjonene?

skal jeg gjøre det på C også?

Endret av Noreply
Lenke til kommentar

Instalerte nettopp CCleaner for å sjekke. Det holder i lange baner med "Simple Overwrite (1 pass)". Og du velger "Free Space only".

Du skal velge C: og D: (har nå gjentatt om og om igjen at det er disse to partisjonene det gjelder).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Crap Cleaner har en disk wipe som kan overskrive bare ledig plass på disken.

Nå er jeg ikke helt med her? hva betyr det å overskrive? skal jeg overskrive disk 2 og 3?

Selv om et område på disken er markert som ledig for lagring, så kan det finnes data der som kan settes sammen til fila det en gang var.

Overskriving skriver tilfeldige eller faste verdier til samme området og dermed blir særdeles vanskelig å rekonstruere til gyldig filer.

Lenke til kommentar

Instalerte nettopp CCleaner for å sjekke. Det holder i lange baner med "Simple Overwrite (1 pass)". Og du velger "Free Space only".

Du skal velge C: og D: (har nå gjentatt om og om igjen at det er disse to partisjonene det gjelder).

Ahh, sorry. Må være litt forsiktig, vil ikke at noe galt skal skje :) Så etter at jeg har gjort en simple overwite på begge deler, er jeg ferdig da? er den klar til å selges? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...