raristam Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hallo! Modemet det gjelder er: Speedtouch Multimodem - ST780WLT Jeg leier hos en dame, og låner internettet hennes. Spiller xbox, og fikk igår beskjed av xboxen at det var noe problemer med NAT-settingsene på router/modem. (dette for å koble til et xbox live party, men det har ingenting med saken å gjøre) Ok, så jeg går ned til modemet, og kutter strømmen, lar den være borte i ca 15-20 sek og kobler til igjen. Etter dette har jeg ikke hatt kontakt med det trådløse nettverket. PCen finner ikke nettverket trådløst, så jeg har funnet fram kabel og koblet fra Ethernet-utgangen på modemet til LAN-porten på PCen min (vista 32b). Får nå kontakt med et kablet, uidentifisert nettverk, men med begrenset tilkobling. Snakket med Telenor på 05000, men de virket ikke så veldig proffe, hadde ingen gode løsningsforslag, utenom "dtandard problemløsing" som dra ut strømmen og trykk på den lille reset-knappen på baksiden, men ingenting hjalp. De kom fram til at modemet er klikk, og så sender de meg et nytt, men jeg klarer ikke hele helga uten internett. (Poster dette via HTC-WiFi-Hotspot) Har prøvd å pinge 10.0.0.138, som er standard-adressen til modemet i følge Telenor, og fikk da fail-prosent på 100%, altså null kontakt. På modemet lyser det på "DSL" og på "Ethernett 1", mens WLAN lyser rødt, som i følge telenor-oppkoblings-håndboka som fulgte med betyr at "modemet sender radiosignal, som ikke er kryptert", men fortsatt klarer jeg ikke å finne signalet på pcen. Håper jeg har forklart meg forståelig, og at noen vet hva som feiler... Takker for svar. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Har du prøvd å koble deg til med andre enheter for å bekrefte at problemet er i senderen? Lenke til kommentar
raristam Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Har du prøvd å koble deg til med andre enheter for å bekrefte at problemet er i senderen? Har prøvd å finne det på 3 pcer, 2 mobiltelefoner, en ipad og en xbox, så ja Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Det kan være mye som er feil. Hvilken IP-adresse har du på PCen når du kobler til med kabel? hvis du skal få kontakt med modemet, må du være på samme nettverk som modemet, altså du må ha en IP i rangen 10.0.0.1-10.0.0.254. Du kan prøve å sette statisk IP med 255.255.255.0 som nettverksmaske. Da kan du prøve å pinge eller logge inn i modemet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Du kan jo gå i CMD og skrive ipconfig<enter> Da vil du få opp evt ipadresse til PC (tilkoblet med kabel til routermodemet). Får du 169.x.x.x så er det ikke kontakt med DHCP i router. Får du annen adresse, så post den her. Jeg ville prøvd med en ny reset av routermodem, før jeg gav opp. Hold inn resetknappen i >10 sek. Prøv flere porter på router i tilfelle en er defekt. Endret 1. mai 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå