hiims1998 Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) hei jeg er en gutt på 16 år som trener styrke 3 ganger i uken og spille fotball i tillegg. så lurte jeg på hva dere spiser får og få i dere proteiner osv. er det like viktig og spise før som etter trening? og vis du spiser godt med proteiner osv rett før du trener er det med på og bygge opp musklene etterpå? og bør du spise rett etter trening eller går det an og vente 2-3 timer? Endret 29. april 2011 av hiims1998 Lenke til kommentar
Jonas987654321 Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Du skal ikke spise RETT før treningen, men ett brødmåltid en halvtimes tid før trening gjør ikke noe. Viktig at du spiser og drikker nesten med en gang treningen er ferdig. Ikke vent noe lenger enn 20 min iværtfall... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Før trening er det ikke viktig å spise, men rett etter trening kan det være greit å få i seg hovedsaklig proteiner og karbohydrater. En pakke melk er ideelt. 2 pakker Litago er faktisk optimalt... Lenke til kommentar
QBab Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Sier bare: http://www.leangains.com/ Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 1 banan + shake etter trening Ingenting før, med mindre det er morgenøkten da, da tar jeg en banan etter å ha levert i barnehagen. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Sier bare: http://www.leangains.com/ For du: klarer ikke si noe selv om emnet? Inb4 10g bcaa @ Storken. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Sier bare: http://www.leangains.com/ For du: klarer ikke si noe selv om emnet? Inb4 10g bcaa @ Storken. Hvorfor skal jeg si noe når det allerede står en komplett guide på siden hans? Klarer ikke du lese engelsk? Lenke til kommentar
hiims1998 Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 takk for alle svar! fikk svar på det jeg lurte på og Btw er det noen som får vondt i ryggen eller vestre dellen av ryggen når dere tar knebøy?.. det for ivertfall jeg jeg er ganske sikker på at jeg gjør det riktig etter en del veiledning av far osv. kan det hende jeg løfter for tungt? noe som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Før: Litt brød. Etter: Litt melk og en halspastill. Ifa er å foretrekke. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Hva gjør halspastillen? Sånn bortsett fra å stimulere til søtsug? Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 1 Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 takk for alle svar! fikk svar på det jeg lurte på og Btw er det noen som får vondt i ryggen eller vestre dellen av ryggen når dere tar knebøy?.. det for ivertfall jeg jeg er ganske sikker på at jeg gjør det riktig etter en del veiledning av far osv. kan det hende jeg løfter for tungt? noe som har opplevd det samme? Post en teknikkvideo her eller på f.eks startingstrength.com eller reddit. Er det kun under trening, umiddelbart etter, under restitusjonsperioden eller konstant? Passer du på å utføre valsalva og holde spennet i hele kroppen (men spesielt ryggen og magen) mens du løfter (ikke pust ut før du er 2/3 av veien opp igjen)? Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Ca 1 time før trening er det 250g Muschle juice(hvorav 50g er prottis og resten carbs med litt fett) som tilsvarer 1000kcal, deretter det samme rett etter trening kombinert med 5dl melk. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 etter trening er det jo selvsagt et par kvikklunsj. ¨ :!: Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg trener ofte kl 8 om morningen, og da spiser jeg havregrøt til frokost. Rett etter trening: En proteinshake og kort tid etterpå noe med proteiner. Siden jeg drar på skolen etter treningen, så blri det ofte til at jeg koker opp 3-4 egg kvelden før og/eller kjøper meg skyr og noe karbs til lunsj og et proteinrikt måltid til middag senere på dagen 2 Lenke til kommentar
lperik Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Før trening: 250g kyllingfilet, 50g fullkornpasta, omega3. Etter trening: Proteinshake m/ 1rått egg. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Jeg trener ofte kl 8 om morningen, og da spiser jeg havregrøt til frokost. Rett etter trening: En proteinshake og kort tid etterpå noe med proteiner. Siden jeg drar på skolen etter treningen, så blri det ofte til at jeg koker opp 3-4 egg kvelden før og/eller kjøper meg skyr og noe karbs til lunsj og et proteinrikt måltid til middag senere på dagen Høres faktisk akkurat ut som meg, bare at jeg spiser jogurt med havregryn til frokost i stedet Endret 4. mai 2011 av Invisible_Elf 1 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Før trening: 30 Gram Proteinshake + Banan Etter trening: 35 gram proteinshake + banan Ca. 1 time etter trening: Et stort måltid, f.eks. 200gram fullkornspasta og 160gram tunfisk. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Høres faktisk akkurat ut som meg, bare at jeg spiser jogurt med havregryn til frokost i stedet Det gjør jeg også til tider. Smaker utrolig godt. Men av og til så greier jeg meg med mikrohavregrøt med vann for å spare peng.. =p Men sant som du sier, mer næring med yoghurt, Og smaker faktisk bedre Lenke til kommentar
hiims1998 Skrevet 7. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2011 takk for alle svar! fikk svar på det jeg lurte på og Btw er det noen som får vondt i ryggen eller vestre dellen av ryggen når dere tar knebøy?.. det for ivertfall jeg jeg er ganske sikker på at jeg gjør det riktig etter en del veiledning av far osv. kan det hende jeg løfter for tungt? noe som har opplevd det samme? Post en teknikkvideo her eller på f.eks startingstrength.com eller reddit. Er det kun under trening, umiddelbart etter, under restitusjonsperioden eller konstant? Passer du på å utføre valsalva og holde spennet i hele kroppen (men spesielt ryggen og magen) mens du løfter (ikke pust ut før du er 2/3 av veien opp igjen)? takk gjorde det du sa og det funket har ikke vond i ryggen lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå