Gå til innhold

Hva spiser dere før og etter trening?


Anbefalte innlegg

hei jeg er en gutt på 16 år som trener styrke 3 ganger i uken og spille fotball i tillegg. så lurte jeg på hva dere spiser får og få i dere proteiner osv. er det like viktig og spise før som etter trening? og vis du spiser godt med proteiner osv rett før du trener er det med på og bygge opp musklene etterpå?

og bør du spise rett etter trening eller går det an og vente 2-3 timer?

Endret av hiims1998
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for alle svar! :D fikk svar på det jeg lurte på og Btw er det noen som får vondt i ryggen eller vestre dellen av ryggen når dere tar knebøy?.. det for ivertfall jeg :( jeg er ganske sikker på at jeg gjør det riktig etter en del veiledning av far osv. kan det hende jeg løfter for tungt? noe som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

takk for alle svar! :D fikk svar på det jeg lurte på og Btw er det noen som får vondt i ryggen eller vestre dellen av ryggen når dere tar knebøy?.. det for ivertfall jeg :( jeg er ganske sikker på at jeg gjør det riktig etter en del veiledning av far osv. kan det hende jeg løfter for tungt? noe som har opplevd det samme?

 

Post en teknikkvideo her eller på f.eks startingstrength.com eller reddit.

 

Er det kun under trening, umiddelbart etter, under restitusjonsperioden eller konstant?

 

Passer du på å utføre valsalva og holde spennet i hele kroppen (men spesielt ryggen og magen) mens du løfter (ikke pust ut før du er 2/3 av veien opp igjen)?

Lenke til kommentar

Jeg trener ofte kl 8 om morningen, og da spiser jeg havregrøt til frokost.

Rett etter trening: En proteinshake og kort tid etterpå noe med proteiner.

Siden jeg drar på skolen etter treningen, så blri det ofte til at jeg koker opp 3-4 egg kvelden før og/eller kjøper meg skyr og noe karbs til lunsj og et proteinrikt måltid til middag senere på dagen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trener ofte kl 8 om morningen, og da spiser jeg havregrøt til frokost.

Rett etter trening: En proteinshake og kort tid etterpå noe med proteiner.

Siden jeg drar på skolen etter treningen, så blri det ofte til at jeg koker opp 3-4 egg kvelden før og/eller kjøper meg skyr og noe karbs til lunsj og et proteinrikt måltid til middag senere på dagen :)

Høres faktisk akkurat ut som meg, bare at jeg spiser jogurt med havregryn til frokost i stedet :yes:

Endret av Invisible_Elf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres faktisk akkurat ut som meg, bare at jeg spiser jogurt med havregryn til frokost i stedet :yes:

 

 

Det gjør jeg også til tider. Smaker utrolig godt. Men av og til så greier jeg meg med mikrohavregrøt med vann for å spare peng.. =p

 

Men sant som du sier, mer næring med yoghurt, Og smaker faktisk bedre :)

Lenke til kommentar

takk for alle svar! :D fikk svar på det jeg lurte på og Btw er det noen som får vondt i ryggen eller vestre dellen av ryggen når dere tar knebøy?.. det for ivertfall jeg :( jeg er ganske sikker på at jeg gjør det riktig etter en del veiledning av far osv. kan det hende jeg løfter for tungt? noe som har opplevd det samme?

 

Post en teknikkvideo her eller på f.eks startingstrength.com eller reddit.

 

Er det kun under trening, umiddelbart etter, under restitusjonsperioden eller konstant?

 

Passer du på å utføre valsalva og holde spennet i hele kroppen (men spesielt ryggen og magen) mens du løfter (ikke pust ut før du er 2/3 av veien opp igjen)?

takk gjorde det du sa og det funket har ikke vond i ryggen lenger :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...