Gå til innhold

HDMI: Splitter eller Switch?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger en switch. Søkte opp svaret og dette burde være en enkel og grei forklaring. (Det er på Engelsk, men går ut i fra at du kan det).

"A switch allows you to switch between multiple HDMI devices. So, with a DVD player, HD cable, DirecTV, etc. you can switch between them.

A splitter takes one signal and splits it among multiple destinations. So, if you have a projector and a TV in the same room (as I do) you must take the HDMI signal and split it to the two different displays. This is, most often, a single input that is split into TWO outputs, but can be more than two outputs if necessary.

Switches and splitters should always be active (powered) devices that you plug in and are designed to rebalance the HDMI signal for optimal quality."

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sånn jeg forsto det trenger han en switch. Jeg har en PS3 og dekoder for riks-TV som begge bruker HDMI, og jeg har bare en HDMI-inngang på TVn. Ergo må jeg vel bruke en switch for å bytte signal mellom PS3en og dekoderen. Skulle jeg brukt PS3en på to TVer på en gang måtte jeg ha brukt en splitter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...