Gå til innhold

Tele2 Sheriff opphører som gratisalternativ!


Anbefalte innlegg

Det geniale er jo at Tele2 setter ned prisen for datatrafikk med noen hundre prosent, til bare 0,99 per MB!

 

Kunne ikke la denne være uimotsagt, dersom de hadde satt ned prisen med 100% fra fire kroner, så hadde man endt på null kroner. Med en reduksjon på over 100%, eller «noen hundre prosent», så ville vi fått betalt pr. MB (og ganske godt også). Da hadde det vært genialt. ;)

Endret av Orjanp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kunne ikke la denne være uimotsagt, dersom de hadde satt ned prisen med 100% fra fire kroner, så hadde man endt på null kroner. Med en reduksjon på over 100%, eller «noen hundre prosent», så ville vi fått betalt pr. MB (og ganske godt også). Da hadde det vært genialt. ;)

 

Haha, ser den :!:

Tenkte helt feil jeg vettu.

Det korrekte er jo selvsagt 75 %. Ikke verst det heller da, da kan man jo ta seg råd til å surfe hvis det trengs uten å betale en formue.

Men jeg skulle gjerne hatt betalt per MB som du sa, det hadde vært enda mer genialt :!:

Lenke til kommentar

99 øre pr. MB er på ingen måte billig synes jeg. Her kan man fort komme opp i 900 kroner pr. mnd. (som er pristakeket hos Tele2)

 

Haha, det er jo sant at det er mulig, men det er ikke å nekte for at det er billig - hvis man tenker på at man har et mobilabonnement som er billigst for de med lavt til middels forbruk. Har man ikke lavt til middels forbruk - slik jeg har - er ikke Sheriff billigst, så enkelt er det. Jeg har middels forbruk mener jeg selv.

 

Og å komme opp i 900 kroner på en måned for databruk er helt utenkelig for meg - for ikke å si latterlig :tease:

Da måtte jeg jo ha lastet ned minst 900 MB ;)

Jeg bruker IKKE mobilen som erstatning for pc`n!

MEN, jeg kan bruke den til å sjekke e-post av og til, og kanskje lese et par artikler på VG innimellom. Jeg vil da kanskje tro at jeg havner på rundt 20 MB i mnd, altså 20 kr.

Kanskje jeg hadde brukt 50 MB en måned, og da måttet betale hele 50 kr :tease: Buhu

 

Så 0,99 kr/MB er billig! Den nåværende prisen er jo 4 kr/MB!

Og mange andre operatører har pris på 5 kr/MB, med mindre man er en dedikert mobilsurfer og anskaffer seg et abo. med inkludert datatrafikk selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Ble skikkelig skuffet av denne mailen.

 

130 minutter og 90 sms utgjør jo ca 137 kroner, i tillegg kommer startavgift for hver samtale. I tillegg mister man valgfriheten, før kunne man ringe for hele beløpet eller ende sms for hele beløpet. Sender man ikke sms så ender man opp med 102 kroner i avslag på ringeprisen, pluss at man må betale startavgift, i tillegg slår betal minuttene inn tidligere og man betaler overpris for dem (0,79 er dyrt per minutt).

 

Meget mulig jeg skifter nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er nok pga kraftig reduksjon i termineringsprisene som tele2 har blitt pålagt. Før tjente de penger på sheriff ved kunder i andre nett ringte den som hadde tele2 sheriff, la oss si at tele2 tok 90 øre minuttet, mens når en med sheriff ringte ut kunne f.eks telenor ta maks 45 øre. På sikt kan dette faktisk gi inntjening for tele2 med sheriff, men nå når de ikke kan ta like høy inn-pris lenger nytter det ikke. Det er dumt ift konkurranse siden telenor og netcom kan fortsette som kjemper, mens tele2 får dårligere vilkår. Mener å huske at onecall enn så lenge er skånet fra dette selv om de er omtrent like store som tele2.

 

Hvorfor er det dårlig for konkurransen at man gjør vilkårene likere? Har det ikke vært sånn nå at de store seslkpene i praksis har sponset de små?

 

AtW

Lenke til kommentar

Da var det bye-bye Tele Sheriff og Onecall Faktura neste. Onecall er kanskje noen kronere dyrere i mnden, men når man har iPhone så er utenlandsk simkort såpass prakk at ca. 5kr/mnd ekstra er det verd. Synd at ikke Tele2 skjønte at de måtte ligge ganske langt under Onecall for å i det heletatt være aktuell (slik de gjorde med "gamle" Sheriff).

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Til sammen blir dette da kanskje, grovt regnet, rett i overkant av 1000 kr i året for ALL MOBILBRUK. Og det synes jeg er billig.

 

Wow, enten så er du ansatt i Tele 2, eller så er du et troll. Hvordan i all verden er det positivt at vi nå må betale 500-1000 kr i året for noe som var gratis? Tele 2 sponset oss med 2040 kr i året før, nå må vi betale 1000kr... Hipp hurra! Hvis abbonementet faktisk blir billigere for deg, tyder det på at du har hatt feil abbonement.

 

Jeg kommer til å skifte tilbake til Onecall ut av prinsipp, selv om det er litt dyrere. Ludo var i minste ærlige da de endret abbonementsvilkårene, mens Tele 2 vil gjøre det "enklere" for oss. Makan til arrogant møkkaselskap!

Lenke til kommentar

Til sammen blir dette da kanskje, grovt regnet, rett i overkant av 1000 kr i året for ALL MOBILBRUK. Og det synes jeg er billig.

 

Wow, enten så er du ansatt i Tele 2, eller så er du et troll. Hvordan i all verden er det positivt at vi nå må betale 500-1000 kr i året for noe som var gratis?

 

Det var det jeg også prøvde å finne ut.

Lenke til kommentar

Til sammen blir dette da kanskje, grovt regnet, rett i overkant av 1000 kr i året for ALL MOBILBRUK. Og det synes jeg er billig.

 

Wow, enten så er du ansatt i Tele 2, eller så er du et troll. Hvordan i all verden er det positivt at vi nå må betale 500-1000 kr i året for noe som var gratis? Tele 2 sponset oss med 2040 kr i året før, nå må vi betale 1000kr... Hipp hurra! Hvis abbonementet faktisk blir billigere for deg, tyder det på at du har hatt feil abbonement.

 

 

 

Haha, og du min goide mann er jo intet annet enn... hva da mon tro... en idiot? Kanskje det.

 

Tele 2 Sheriff kan jo fremdeles være et nesten gratis abonnement. Tar man to samtaler om dagen må man betale rett under 36 kr/mnd i oppstartsavgift. Og det er det det eneste. Så forandringen er jo at gjerrige sauer som deg må punge ut med f.eks. 36 kr i måneden.

Det er ikke gratis, men absolutt ikke noe å sutre over.

Brukte du noe datatrafikk før var det mye dyrere enn de nye prisene, så det blir bedre, og det er jeg glad for.

Datatrafikk var jo ikke inkludert i Sheriff tidligere heller, så det har man alltid måttet betale for - med andre ord blir det BEDRE, hvis du ikke forstod det.

Herregud, er du så gjerrig at du ikke orker å betale 36 kr i måneden? Eller står du bare for prinsippene dine? Hva enn de er.

 

Hvis Sheriff har vært et helt gratis abonnement for deg hittil har du hatt en lavt-middels forbruk, altså har du ikke ringt masse til eventuelle venner. I slikt tilelle vil Tele2 Sheriff være et jævlig bra abonnement for gjerrigknarker som ikke ringer mye. Det kunne vært det nye slagordet. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med mitt bruk vil jeg måtte betale litt i overkant av 1000 kr i året. Er jeg en idiot fordi det ikke gjør meg glad? Må være noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg bytta til Tele 2 Sheriff pga at jeg IKKE brukte noe datatrafikk over hodet. Hvis det er datatrafikk du er ute etter, finns det allerede et mylder av forskjellige abbonement å velge i.

 

Det som er idiotisk er at jeg kommer til å måtte betale ca 100 kr i mnd selv om jeg ikke bruker opp hverken ringeminutter eller sms, bare pga den bedritene oppstartsavgifta. Ikke store summen, men den eneste i denne tråden som har klart å innbille seg at dette faktisk er bedre enn slik det var før er deg. (Ikke rart da du hadde helt feil abbonoment til den bruken du har...)

 

Jeg gidder ikke gi penger til selskaper som behandler kundene sine som om de skulle vært idioter. Alle skjønner at Tele 2 øker prisen pga at konkurransen i "gratis"-segmentet er borte. Ikke prøv å innbill meg at dette er noe de har gjort for å gjøre det enklere for kunden.

Lenke til kommentar

Då vert det altså omtrent slik at Tele2 Sheriff blir One Call Faktura. Men det er ein vesentleg skilnad, nemleg at Tele2 ikkje lar Sheriff-kundar leggje til datapakkar. Det går fint med One Call Faktura, og dette fører til at Tele2 Sheriff framleis vert nummer2-abonnement for min del. One Call gjev 50 MB for 25 kr., noko som er midt i blinken for meg, som likar å halde meg oppdatert, enten eg ligg på sofaen eller sit på bussen. Håpar Tele2 endrar på dette.

 

At Tele2 som alle andre må tene pengar for å overleve er inga bombe. Og de som forventar at telefoni alltid skal vere heilt gratis er vel ikkje dei mest lønsame kundane, verken for Tele2 eller andre.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Herregud, er du så gjerrig at du ikke orker å betale 36 kr i måneden? Eller står du bare for prinsippene dine? Hva enn de er.

 

Hvis Sheriff har vært et helt gratis abonnement for deg hittil har du hatt en lavt-middels forbruk, altså har du ikke ringt masse til eventuelle venner. I slikt tilelle vil Tele2 Sheriff være et jævlig bra abonnement for gjerrigknarker som ikke ringer mye. Det kunne vært det nye slagordet. :thumbup:

 

Mye de samme holdningene som tele2 er i besittelse av, tydeligvis.

Lykke til med korstoget ditt mot gratisabonnement for folk med beskjedent bruksmønster :thumbup:

 

At Tele2 som alle andre må tene pengar for å overleve er inga bombe. Og de som forventar at telefoni alltid skal vere heilt gratis er vel ikkje dei mest lønsame kundane, verken for Tele2 eller andre.

 

Det er ikke poenget. Poenget er at jeg, i likhet med flere andre byttet fra ludomobil til tele2 da tele2 hevdet at de IKKE ville endre betingelsene til sheriff, og la det forbli et gratisalternativ. Dette har de nå gått tilbake på etterhvert som konkurransen har forsvunnet fra segmentet, på tross av det de selv hevdet så sent som første mars, noe som gjør det hevet over enhver tvil at Tele2 er mobilbransjens svar på ryan air.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Dette er nok pga kraftig reduksjon i termineringsprisene som tele2 har blitt pålagt. Før tjente de penger på sheriff ved kunder i andre nett ringte den som hadde tele2 sheriff, la oss si at tele2 tok 90 øre minuttet, mens når en med sheriff ringte ut kunne f.eks telenor ta maks 45 øre. På sikt kan dette faktisk gi inntjening for tele2 med sheriff, men nå når de ikke kan ta like høy inn-pris lenger nytter det ikke. Det er dumt ift konkurranse siden telenor og netcom kan fortsette som kjemper, mens tele2 får dårligere vilkår. Mener å huske at onecall enn så lenge er skånet fra dette selv om de er omtrent like store som tele2.

 

Hvorfor er det dårlig for konkurransen at man gjør vilkårene likere? Har det ikke vært sånn nå at de store seslkpene i praksis har sponset de små?

 

AtW

Tanken har vell vært at de store skal ha ulemper ift de små siden de små skal ha en sjanse til å konkurrere uten massivt reklamebudjett, subsidierte telefoner, full kontroll på prisene etc. Når de små får sammen vilkår som de store vil det i praksis bli vanskelig å utfordre på pris siden marginene blir dårligere. Tele2 straffes fordi de er i ferd med å bygge eget mobilnett. Jeg mener helt klart de bør ha samme vilkår som telenor og netcom, men ikke før de har bygget eget nett og sånn sett er istand til å konkurrere på likt grunnlag. Telenor og netcom tjener jo rått på samtaler innad i eget nett siden det koster dem noen få øre, tele2 og flere andre må derimot betale endel inne i sett eget nett fordi de leier av andre og sånn sett ender de opp med dårligere prisvilkår enn telenor\netcom.

Lenke til kommentar

Det er også verdt å merke seg at det skjedde lite ift nedgang i priser før vi fikk operatører som f.eks det gamle chess. Før den tid hadde netcom og telenor full kontroll og sms kostet 1 krone. Så kom chess og satt ned sms til 0,69 og da fulgte telenor og netcom plutselig etter. Praktekspempel i mine øyne på at post- og teletilsynet gjør jobben sin og gir små og nye aktører gode vilkår slik at de kan utfordre på pris :) Hadde jeg styrt telenor eller netcom hadde jeg såklart syntes dette var urettferdig, men for oss forbrukere er det bra :)

Lenke til kommentar

De har også fjernet 2 MB gratis pr. mnd for å gjøre det enklere for alle. 2 MB var en veldig liten men grei buffer når en ikke bruker datatrafikk på mobilen, men i stedet mobilt bredbånd.

 

Selv med apndroid\juicedefender i android så brukes noe data ved oppstart etc. og 2 MB var nok til kalender sync etc.

Lenke til kommentar

Her var det mye syting. Man skal være rimelig blåøyd om man forventer at mobilselskapene skal opprettholde et abbonement som mange bruker på en måte som gjør at de ikke betaler noenting.

 

Selv ringer jeg lite, og har hatt OneCall faktura i noen år. Betaler omtrent 20 kroner i måneden, og er glad til så lenge det er mulig å fortsette på det viset. OneCall innførte også oppstartsavgift for tre år siden, og enkelte blåste seg opp over det dengang også.

 

Jeg forventer ikke å kunne ringe helt gratis.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...