Gå til innhold

Tele2 Sheriff opphører som gratisalternativ!


Anbefalte innlegg

Copy/Paster mailen jeg mottok i morges:

 

 

Tele2 Sheriff-kunde.

 

Fra 1. juni endres pris og vilkår for Tele2 Sheriff. Etter endringene vil Tele2 Sheriff fortsatt være Norges billigste mobilabonnement ved lavt og middels forbruk i følge telepriser.no. Bakgrunnen for endringen er å gjøre abonnementet enklere samtidig som vi ser at våre kunder stadig har et større behov for å kunne surfe med mobilen til en rimelig pris. Det er fortsatt ingen bindingstid på Sheriff og du kan når som helst avslutte eller endre ditt abonnement hos Tele2.

 

Nye vilkår for Sheriff gjeldende fra 1. juni:

 

* 130 minutter og 90 SMS er inkludert kostnadsfritt i abonnementet

* Reduksjon av dataprisene fra 4,- til 0,99 per MB

* Ingen månedsavgift

* Ingen minimumsfakturering

* Startavgift på 0,59 gjelder fra første samtale

* For mer info se tele2.no/sheriff

 

 

Med vennlig hilsen

Tele2 Kundeservice

 

- Nei, vi har ingen planlagte endringer på våre billigste produkter, sier Christian Sæterhaug, salgs- og markedsdirektør i Tele2. Vi ønsker dermed alle kunder som ikke vil betale en fast månedsavgift velkomne. - Vi har delt førsteplassen med Ludo i 2010, og nå er det godt å være alene på toppen igjen, avslutter Sæterhaug.

Intervju med dinside.no, 1.mars 2011

 

 

Norges eneste "gratisabonnement" ikke lengre gratis nå som konkurransen ikke er der lengre.

Dette står i kontrast mot tele2sjefens tidligere uttalelser om at de ikke hadde planer om å endre abonnementet etter ludo terningkast 6 opphørte å være et fornuftig valg.

 

Personlig vet jeg ikke om "kundeservicen" til tele2 gjør det verd det å ivareta en abonnementsavtale med dette selskapet.

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På toppen av det hele lager de en tilpasset mengde sms/ringetid man kan benytte seg av, istedet for "bruk tjenester for 175 kroner"

 

Nå har jeg ikke prøvd Onecall eller Chess, men kundeservicen tele2 gir + ustabiliteten hos MMS tjeneren deres + at man må bruke dataroaming for å kunne laste ned MMS gjør totalpakka ganske mye dårligere enn f'eks om telenor tilbød det samme.

 

Jeg blir sheriffkunde til ut sommeren, om ikke noe drastisk skjer til da vil i allefall jeg bytte selskap

Lenke til kommentar

Dette er nok pga kraftig reduksjon i termineringsprisene som tele2 har blitt pålagt. Før tjente de penger på sheriff ved kunder i andre nett ringte den som hadde tele2 sheriff, la oss si at tele2 tok 90 øre minuttet, mens når en med sheriff ringte ut kunne f.eks telenor ta maks 45 øre. På sikt kan dette faktisk gi inntjening for tele2 med sheriff, men nå når de ikke kan ta like høy inn-pris lenger nytter det ikke. Det er dumt ift konkurranse siden telenor og netcom kan fortsette som kjemper, mens tele2 får dårligere vilkår. Mener å huske at onecall enn så lenge er skånet fra dette selv om de er omtrent like store som tele2.

Lenke til kommentar

Dette er jo flott!!

Skjønner ikke hvorfor noen kan alvorlig talt oppfatte dette som en negativ forandring :!:

 

130 ringeminutter og 90 sms er jo omtrent på linje med så mye

som man har fått ut av Tele2 Sheriff tidligere.

Det eneste er jo at man nå må begynne å betale oppstartsavgift på 0,59 kr per samtale. For meg, som ringer i gjennomsnitt to ganger om dagen, vil det da bli bare 36 kr/mnd å betale dersom man regner med 30 dager i en måned. Og 36 kr har jeg råd til :tease:

 

Det geniale er jo at Tele2 setter ned prisen for datatrafikk med noen hundre prosent, til bare 0,99 per MB!

Jeg har aldri brukt mobiltelefonen til å surfe noe særlig utenfor wifi soner, men nå har jeg nettopp kjøpt meg SE Arc, og da frister det jo mer enn noensinne å å bruke mobilen til å surfe litt nå og da.

Med en pris på bare 1 kr blir det altså veldig billig å surfe litt selv om man ikke har et abo. med datatrafikk inkludert :thumbup:

20 MB i måneden koster jo da bare 20 kr, istedenfor 80 kr :thumbup:

 

Jeg skiftet faktisk fra Ludo terningkast 6 til Tele2 Sheriff i dag,

og nå ble jeg virkelig glad, skulle ønske disse nye prisene kunne tre i kraft allerede fra 1. mai :!:

 

Dritbra Tele2!

Lenke til kommentar

Dette er jo flott!!

Skjønner ikke hvorfor noen kan alvorlig talt oppfatte dette som en negativ forandring :!:

 

130 ringeminutter og 90 sms er jo omtrent på linje med så mye

som man har fått ut av Tele2 Sheriff tidligere.

Det eneste er jo at man nå må begynne å betale oppstartsavgift på 0,59 kr per samtale. For meg, som ringer i gjennomsnitt to ganger om dagen, vil det da bli bare 36 kr/mnd å betale dersom man regner med 30 dager i en måned. Og 36 kr har jeg råd til :tease:

 

Det geniale er jo at Tele2 setter ned prisen for datatrafikk med noen hundre prosent, til bare 0,99 per MB!

Jeg har aldri brukt mobiltelefonen til å surfe noe særlig utenfor wifi soner, men nå har jeg nettopp kjøpt meg SE Arc, og da frister det jo mer enn noensinne å å bruke mobilen til å surfe litt nå og da.

Med en pris på bare 1 kr blir det altså veldig billig å surfe litt selv om man ikke har et abo. med datatrafikk inkludert :thumbup:

20 MB i måneden koster jo da bare 20 kr, istedenfor 80 kr :thumbup:

 

Jeg skiftet faktisk fra Ludo terningkast 6 til Tele2 Sheriff i dag,

og nå ble jeg virkelig glad, skulle ønske disse nye prisene kunne tre i kraft allerede fra 1. mai :!:

 

Dritbra Tele2!

 

Jeg klarer ikke bestemme meg for hvorvidt du er ironisk eller bare en ansatt hos tele2. 36 kroner måneden er i alle tilfeller mer enn 0, og for oss som ellers har grei tilgang på wi-fi, og sender mer enn to-tre meldinger per dag er det jo "kjempeflott" at tele2 har satt en begrensning på 90 meldinger i måneden. 3G nettet i størstedelen av Norge er uansett så dårlig at noen "massiv surfing" er forbeholdt de mest tålmodige.

 

Men poenget mitt er ikke bare at villkårene ble dårligere siden tele2 prøver utnytte markedsposisjonen sin, poenget mitt var i første rekke at det nå ikke finnes gratisabonnement å oppdrive, noe som prinsipielt er en dårlig greie.

 

Du kan ta de 36 kronene dine og gange med 12, så får du beløpet du heldigvis får lov til å betale nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg klarer ikke bestemme meg for hvorvidt du er ironisk eller bare en ansatt hos tele2. 36 kroner måneden er i alle tilfeller mer enn 0, og for oss som ellers har grei tilgang på wi-fi, og sender mer enn to-tre meldinger per dag er det jo "kjempeflott" at tele2 har satt en begrensning på 90 meldinger i måneden. 3G nettet i størstedelen av Norge er uansett så dårlig at noen "massiv surfing" er forbeholdt de mest tålmodige.

 

Men poenget mitt er ikke bare at villkårene ble dårligere siden tele2 prøver utnytte markedsposisjonen sin, poenget mitt var i første rekke at det nå ikke finnes gratisabonnement å oppdrive, noe som prinsipielt er en dårlig greie.

 

Du kan ta de 36 kronene dine og gange med 12, så får du beløpet du heldigvis får lov til å betale nå.

 

 

Hehe, skjønner at det kanskje kunne virke som jeg er ansatt hos Tele2, men nei, er nok ikke det :!:

Skal være lykkelig student i noen år til før jeg blir ferdigutdannet :tease:

 

36 ganger 12 er jo fremdeles BARE 432 kr i året, noe som er veldig lite. Og hvis jeg i tilleg betaler kanskje i gjennomsnitt for 10 MB i måneden, blir det 120 kr ekstra i året, og hvis ikke de inkluderte sms holder - noe du har helt rett i at de ikke kommer til å gjøre (jeg bruker ca. 200 sms/mnd) så må jeg kanskje betale for ca. 100 sms ekstra, altså 39 kr/mnd.

 

Til sammen blir dette da kanskje, grovt regnet, rett i overkant av 1000 kr i året for ALL MOBILBRUK. Og det synes jeg er billig.

Det er selvfølgelig ikke gratis, men det ville ikke Tele2 Sheriff ha vært for meg før heller (pga. høy pris per MB, og 170 kr ville dessuten ikke holdt for min ringebruk og smsbruk hver måned).

 

Jeg ville selvfølgelig synes det hadde vært digg med å ha alt gratis, en samtidig er jeg kar nok til å kunne betale en tusenlapp i året for tjenester jeg bruker ganske ofte.

 

Og jeg tror, som sagt, at prisen for meg ville vært høyere enn det med de gamle prisene dersom jeg skulle kunne bruke noen MB datatrafikk på mobilen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det beste er jo at de sier

Bakgrunnen for endringen er å gjøre abonnementet enklere (...)

Er vel ingen tvil om hva som var bakgrunnen for endringen, og hvorfor man "tilfeldigvis" endret prisen fra det gamle Ludo-nivået til Onecall-nivået...

 

For meg utgjør det ikke akkurat de store summene her, men jeg synes det er litt sleipt av Tele2. Jeg leste et sted at de sa at de ikke skulle gjøre noen endringer på Tele2 Sheriff etter at Ludo "kastet inn håndkleet".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tele2, som alle andre bedrifter, ønsker vel å tjene penger - eller i tilfellet sheriff tape mindre penger (?). Det er vel ikke helt uvanlig at når et selskap setter prisen ned følger konkurenter etter. Går prisen opp hos et selskap følger resten etter da også. Det viktigste for Tele2 er vel å fortsatt kunne si at de er billigste operatør med "slikt" og "sånt" forbruk i følge telepriser.no - noe som klinger godt blant folk. Ingen grunn til at Tele2 skal være billigst med klar margin når det er nok å være marginalt billigst - sett fra tele2 sitt ståsted. Derimot kjedelig for kunder som pga uforutsigbarhet og stadige endringer må bytte operatør / abonement.

 

Har vel sett det samme i dagligvarebransjen med bleiekrig m.m. Butikken taper penger på enkelte produkter for å få flere kunder inn i butikken. Ikke alle nøyer seg med billigproduktene når de først er ute og handler.

Lenke til kommentar

36 ganger 12 er jo fremdeles BARE 432 kr i året, noe som er veldig lite.

 

Skjønner ikke helt den "432 er mindre enn 0" argumentasjonslinjen.

 

- Nei, vi har ingen planlagte endringer på våre billigste produkter, sier Christian Sæterhaug, salgs- og markedsdirektør i Tele2 til dinside.no

 

Dette var samme dag som ludo kunngjorde at de skulle ta penger fordi termineringskostnadene ble regulert i fjor (!?)

 

Integritetsløst selskap.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...