Zic0 Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Problemet er at jeg hadde en Seagate Barracuda 7200.7 120 GB Ultra (ST312022A) med 8 MB cache, men så fikk jeg en ny prikk lik og windows fant den når jeg satte den inn, men finner den ikke på "min datamaskin". Jeg har ikke RAID. Prøvde med en 80 GB etterpå funket det helt greit. Vet noen hva problemet kan være? Hilsen Zic0 Lenke til kommentar
Xe-Dingo Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 du har laget disken sant ??? ... altså formatert den eller noe sånt... du kan gjØr d i partition magic.... hvis d ikke er d så vet jeg ikke ... kanskje stØtter ikke hovedkortet ditt saa store harddisker.. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Biosen har funnet den og det gjorde windowsen også men den kommer ikke opp i "min datamaskin" så jeg må jo se for å formatere den. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 du må lage partisjoner og gjøre de aktive Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 kontrollpanel -> admin. verktøy -> datamaskinbehandling -> diskbehandling. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 det enkleste er å gå på enhetsbehandling og se etter den nye harddisken. Da er det bare å innstallere den, så funker det helt fint Dvs. du må ha windows XP. Hvis ikke du har winXP kan du boote med en oppstartsdisk og skrive fdisk og legge til den nye harddisken (mer tungvint, men funker). Eller bruke partitionmagic, eller bruke winXP cden og boote med den. Mange muligheter, og mange er enkle Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Den er på enhetsbehandlingen og har prøvd å legge til derfra men hjelper ikke. Som sagt så har jeg en 80 GB hardisk Seagate barrcuda 2 MB cache og den ble automatisk funnet og ble synlig i "min datamskin". Har windows Xp. Vet noen fortsatt hva problemet er? hilsen Zic0 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 kontrollpanel -> admin. verktøy -> datamaskinbehandling -> diskbehandling. Gir meg ikke på den... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 kontrollpanel -> admin. verktøy -> datamaskinbehandling -> diskbehandling. Gir meg ikke på den... Gjør som han sier, den andre disken var sikkert formatert fra før av Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Den er på enhetsbehandlingen og har prøvd å legge til derfra men hjelper ikke. Som sagt så har jeg en 80 GB hardisk Seagate barrcuda 2 MB cache og den ble automatisk funnet og ble synlig i "min datamskin". Har windows Xp. Vet noen fortsatt hva problemet er? hilsen Zic0 Du har jo fått alle svarene, du MÅ lage partisjon på disken, ellers vil den jo ikke være synlig i Utforsker. Den 80 gb-disken var helt sikkert ferdig formatert. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 men rart segate har formatert ene disken sin og ikke den andre? Dessuten kjøpte jeg dem på samme tid og samme butikk. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 rart? Nei, snarere bekymringsverdig... Alle disker er "tom" når du kjøper dem, dvs. de skal være det. Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Nå skal jeg være litt ekkelt og vrang DU sier at du har 2 like hardisker, som er helt like. Og helt like : Vel, siden de er like, så er vel også , master og slave like også da,hehe SÅ da må du flytte den ene jumpern slik at de blir ulike, og at den ene står på master og den andre på slave, (tenk å være så smart(meg)) Ellers er jeg enig med de andre, ta å legg in partisjon(er) og formater God helg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå