frg Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg har satt opp en samba server og prøver å koble til linux fra windows, men det går ikke. Får beskjed om at nettverksbanen ikke er tilgjengelig. Stasjonen dukker opp når jeg sjekker mine nettverkssteder men jeg klarer ikke å koble til. Har brukt følgende oppsett i smb.conf [global] netbios name = Filserver server string = "Testserver" workgroup = HJEMME security = share log file = /var/log/samba.log socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192 encrypt passwords = yes wins support = yes [public] path = /tmp guest ok = yes writeable = yes Noen som vet som må gjøres? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Denne guiden brukte jeg da jeg satte opp samba. Funket fint å koble til fra WinXP. Måtte porte brukernavnet jeg bruker i windows til brukernavnet jeg opprettet i linux/samba siden jeg har mellomrom i win brukernavnet. Lenke til kommentar
frg Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Noen som vet hvordan jeg slår av brannmuren i Red Hat 9.0 via ssh og hvordan man kan konfiugrere den via ssh? Lenke til kommentar
frg Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Det var brannmuren i liunx som sperret. Virker perfekt når jeg slår den av. Noen som vet hvordan jeg kan konfigurere brannmuren til å slippe gjennom forbindelser til samba? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 man iptables Google er din venn... RedHat har vel sannsynligvis et konfigurasjonsprogram for det i tillegg... MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå