zeat Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) hei. jeg har lagd en ftp server i ubuntu og håper jeg har fått det til riktig, jeg kan koble meg til den på den pcen via 127.0.0.1 og skrive inn brukernavn og passord, men det funker ikke på noen av de andre pcene mine der den ikke finner noe når jeg skriver 127.0.0.1, så hvordan finner jeg ut hvilken ip jeg skal skrive inn for at jeg og andre skal kunne koble seg til?, og hvordan lager man flere brukere som kan koble seg til, eventuelt fjerner hele bruker systemet så alle kan komme inn uten passord og brukernavn. håper dere forstod hva jeg mente og på forhånd takk for svar ps. tror dette ble feil sted og poste den, men fant ikke et annet passende sted. og jeg har prøvd å lett i guider og på nette og alt, men det er sikkert en for simpel sak til at folk lager guider ut av det Endret 29. april 2011 av zeat Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 127.0.0.1 er ikke nettverket, det er lokal loopback. Så ikke så rart at du ikke finner FTP server fra en annen PC når du bruker det. PC med Ubuntu må jo ha sin egen IP adresse, akkurat som de andre PC'ene som er koblet til routeren din. Det er denne IP addresse du skal bruke. PS:har flyttet tråden til rett kategori. Lenke til kommentar
zeat Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 okei og hvordan finner jeg ipen i ubuntu? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Du kan bruke kommandolinje og skrive ifconfig. Da finner du noe slikt: inet addr:10.0.0.12 Lenke til kommentar
zeat Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 okei takker så mye fikk det til nå, men vet du hvordan man kan lage en ekstra bruker jeg kan gi til de jeg vil skal bruke den, eller fjere helle bruker og passord saken? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Har ikke så mye erfaring med Linux, så skal ikke begi meg inn på det. Men du kan sikkert finne noe på nett. http://www.google.com/search?hl=en&source=hp&biw=1385&bih=1029&q=vsftpd+setup&aq=2&aqi=g10&aql=&oq=vsftp Lenke til kommentar
zeat Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 ok vil teste litt ut , hvis ikke så får det bli bare privat bruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå