Gå til innhold

Beijing i Juli

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestilt en tur til Beijing i Juli (3. til 19.) med kjæresten. Det hele var litt spontant, så jeg er litt på jakt etter erfaringer og gjerne gode tips.

En ting jeg har lest er at det kan regne mye i Juli, noen som har vært der på det tidspunktet å kan forklare litt hvordan det er?

Setter pris på alle råd og vink :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var der i september, det kan vist bli veldig varmt der i juni juli, vet ikke om det regner mye der i den perioden, vet bare at det skal være varmt.

Nå er det en del år siden jeg var der(var der i 2001) og Byen var veldig rar, Du hadde flotte luksus hoteller, 2 kvateler unna det vi i norge ville kalle slum, gatene ble ikke holdt ved like, så veien ente opp som en dyp grop som ble fylt med vann når det regnet fordi det ikke var noe avløp. Så i verstefall risikerer du å vasse gjennom 40cm med vann.

Så det er store kontraster i byen, de holder også på med konstante store byggings prosjekter.

Du vil også se mye uniformert politi de er ikke bevempet men går med batong.

Ellers er spriten billig, 10kr for vodka/cola, eller 2kr for en halvliter kål sprit.

Cola kan du risikere å dårlige versjonener av, tror det har noe med vannet de bruker til produksjonen, men det virker litt random om du får god eller dårlig cola.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var vel omtrent juli da jeg var i Beijing i fjor sommer. Litt regn fra tid til annen, men ikke noe å mase fælt over.

Finn dere et fint sted å gå noen kilometer på muren – strekket fra Jinshanling til Simatai (eller omvendt?) er av de bedre, i alle fall om man ekskluderer de voldsomt obskure. Den forbudte by, sommerpalasset etc er vel verdt å besøke. En skorpion eller tusenbein på markedet gjør godt i magen. Labb rundt i en hutong.

Xi'an er innen rekkevidde om dere ønsker (Terrakottasoldater etc.); jeg synes selve terrakottamuseet var en såder opplevelse, men byen er fin. Noen dager i Shanghai er også et alternativ.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...