hwknut Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 www.amazon.co.uk tenkte å kjøpe Warcraft FT der! Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Har handla cd'er der endel ganger. Kommer som regel fram iløpet av noen få dager, og med porto og hele greia så blir det fortsatt ofte billigere enn norske priser. Det gjelder hvertfall de cd'ene jeg bestiller. Bare husk den magiske 200kr grensen. Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Har handla cd'er der endel ganger. Kommer som regel fram iløpet av noen få dager, og med porto og hele greia så blir det fortsatt ofte billigere enn norske priser. Det gjelder hvertfall de cd'ene jeg bestiller. Bare husk den magiske 200kr grensen. ?toll? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Har handlet bøker og spill der et par ganger. Funker fint det. Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Har handla cd'er der endel ganger. Kommer som regel fram iløpet av noen få dager, og med porto og hele greia så blir det fortsatt ofte billigere enn norske priser. Det gjelder hvertfall de cd'ene jeg bestiller. Bare husk den magiske 200kr grensen. ?toll? Ja, hvis jeg ikke tar helt feil så må du betale fortollingsgebyr på pakker over 200kr. Dette kan du vel muligens slippe ved å fortolle selv(?) hvis pakken har verdi mellom 200-1000kr. Les mer på www.toll.no. Lenke til kommentar
Gunde^ Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hva med denne gavegrensen på 1000,- som finansdepartemantet har satt? Går an å få det innpakket med valgfri korthilsen, f.eks: To Per From Uncle Tim Går kansje gjennom tollen da? Noen som har erfaringer/vet noe om dette? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Tviler på at et så stort sted som Amazon sender som gave. Men de fleste får bøker fra amazon, så jeg vil tro at sjansen for at pakken slipper gjennom er stor. Som kjent er det ikke toll/moms på bøker. Men det koster ikke no å høre med Amazon om de vil sende som gave. (Handler MASSE bøker derfra, og de er raske!) Lenke til kommentar
Energi Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Slipper tollgebyr og moms hvis du får avsender til å sette grønn lap merket "Gift" og "Value $20" iallefall. Det har jeg gjort flere ganger ved kjøp på ebay.com fra USA. Tviler på at du får Amazon til å gjøre det. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har kjøpt en del DVDer fra amazon og har sluppet toll hver eneste gang. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Du kan få amazon til å sende som gave, men da må du oppgi en annen addresse til den som skal ha gaven. Mulig det funker med annet navn på samme adresse. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Siden jeg driver å tegner/maler på PC'en med digitalt tegnebrett, bestillte jeg et tegne/maleprogram kalt Corel Painter 8. I norge koster dette ca. 4500,- så jeg bestillte det isteden fra amazon.co.uk, fordi jeg fant ut at selv med toll så måtte det da lønne seg. Det funka egentelig fint. Det som skjedde var at når pakka ankom norge, fikk jeg et brev fra Posten hvor jeg fikk valgene om jeg ville at de skulle fortolle for meg mot et gebyr á 150,- eller om jeg ville fortolle selv, eller sende pakka tilbake. Jeg valgte å la Posten fortolle for meg(hvis jeg valgte dette ville alle fremtidige sendinger automatisk bli fortollet av Posten), og jeg måtte da skrive under på lappen og faxe den(evt. sende den i posten). Det gikk ca. to uker fra tidspunktet jeg sendte faxen til pakka lå på posten her hos meg. Jeg purret på dem én gang i løpet av de to ukene, fordi jeg var usikker på om faxen hadde kommet fram(sendte faxen to ggr.). Det jeg måtte betale ekstra da var momsen som var trukket fra i England, og så norsk moms på den momsen(!) (engelsk moms blir først trukket fra der borte, så det kan se billigere ut enn det egentelig er på en av de fakturaene du får se. Men prisene på websidene deres er jo med engelsk moms da). Noe som kom på ca. 750.- til sammen. Uansett sparte jeg 1400,- i forhold til hva jeg måtte ha betalt i Norge for samme software. Men det tok jo noen uker tilsammen da. Kanskje tre - fire uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå