Gå til innhold

Generell diskusjon rundt forholdet mellom elever og lærere samt skolesystemet i sin helhet

Forhold mellom elever og lærere samt skolesystemet i sin helhet  

157 stemmer

1. 1. Synes du forholdet/forskjellene mellom elever og lærere er bra som det er i dag?

2. 2. Synes du skolesystemet fungerer bra som det er i dag?

Anbefalte innlegg

Lærerne går på lærerskolen for å lære hvordan de kan plage elevene mest mulig såklart. Det er jo det de blir ansatt for å gjøre.

Faktisk har du helt rett selvom du selv mener å være ironisk!

Du skjønner vel selv hvor idiotisk det utsagnet der er?

Eller er det noe du faktisk mener, noen ganger er jeg i tvil om du tuller eller faktisk mener disse fjerne tingene du klarer å lire av deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lærerne går på lærerskolen for å lære hvordan de kan plage elevene mest mulig såklart. Det er jo det de blir ansatt for å gjøre.

Faktisk har du helt rett selvom du selv mener å være ironisk!

Du skjønner vel selv hvor idiotisk det utsagnet der er?

Eller er det noe du faktisk mener, noen ganger er jeg i tvil om du tuller eller faktisk mener disse fjerne tingene du klarer å lire av deg.

Tråden er vell etterhvert blitt mer ett humorinnslag enn en serriøs diskusjon. Synes det topper seg når noen kommer med ett ironisk innlegg og Glimti viser seg å være helt enig. Jeg tror nesten vi må bli enige om å være uenige, for Glimti vil uansett aldri endre mening i en slik diskusjon. Det er nok ganske klart om man går gjennom emnene startet av han.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er humor med dette egentlig? Forklar.

Og nei, jeg endrer ikke automatisk mening fordi andre mener noe annet enn meg.

Jeg har for lengst sagt at noe skole er nødvendig, men det tragiske er at hele systemet ikke bare er et fossil, men rett og slett beinrester!

Lenke til kommentar

Humoren ligger i at andre spøker med holdninger som du så viser deg å ha. Flott at du er engasjert, men det finnes flere nyanser enn svart og hvitt ;) Når du faktisk tror at alle lærere er onde og går på skole for å lære å plage elever er det kanskje ikke så rart at vi er en del som drar på smilebåndet?

• Liker 2
Lenke til kommentar

For siste gang: I både barne og ungdomsskolen er elevene der undert vang mens lærerne frivillig har bedt om jobben! Elevene får null betaling eller er med på å bestemme noe mens lærerne får betalt og bestemmer alt!

Det er ikke alle som gidder å la seg bli behandlet slik! Det er en grunn til at lærere flere ganger i årenes løp har blitt utsatt for både slag, spark og kniv så flere av dem har endt opp bevisstløse og må på sykehuset! Går de for langt i sjefingen med elevene må de regne med å få igjen! Som sagt har jeg selv vært i klasser der både tre og fem lærere har brutt sammen og måtte slutte med klassene. En av dem sluttet helt som lærer mens en to forsvant fra skolen for å jobbe et annet sted.

Dette fossilet av et skolesystem har nektet å utvikle seg og det er ikke noe rart at det går slik det går! Systemet må endres kraftig og de viktigste endringene er da at elevene blir med å bestemme samtt får betalt for jobben de gjør. Lekser må også vekk. Men nå har jeg alt skrevet omfattende om endringene jeg ser for meg fom. andre innlegget mitt i denne tråden. (Åpningsinnlegget var bare en introduksjon av tråden).

Lenke til kommentar

Det må du gjerne gjøre, men da sitter du antagelig også her ganske alene om dine ekstreme meninger. De fleste er nok enig i at alt ikke er bra og at en del ting bør endres, men som vanlig legger du opp til en nærmest karikert diskusjon der skole, for deg ser ut til å representere det ypperste av ondskap. Du tegner her, som ellers, et fatalt bilde som antagelig veldig få kjenner seg igjen i. Det skal du selvfølgelig få lov til, men noen god diskusjon blir det ikke av det.

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden har stått stille en god stund så om du har skrevet det tideligere kan du bare linke til det eller quote.

Legg merke til at jeg i forrige innlegg skriver at ikke alt er bra og at det er mange ting jeg mener burde endres. Vi har da trossalt blitt enige om en del punkter tidligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det må du gjerne gjøre, men da sitter du antagelig også her ganske alene om dine ekstreme meninger. De fleste er nok enig i at alt ikke er bra og at en del ting bør endres, men som vanlig legger du opp til en nærmest karikert diskusjon der skole, for deg ser ut til å representere det ypperste av ondskap. Du tegner her, som ellers, et fatalt bilde som antagelig veldig få kjenner seg igjen i. Det skal du selvfølgelig få lov til, men noen god diskusjon blir det ikke av det.

Nei, han er ikke alene om ekstreme meninger.

Han er heller ikke alene om å mene at skolen er ond, at lærere er bedritne mennesker, osv.

Skolen er for noen det ypperste av ondskap, og det skyldes måten skolen er strukturert. Dere trøkker den over huet på alle, hvorfor skulle det være noe argument at flertallet trives, om det er tilfelle? Det betyr jo bare flertallsdiktatur, det.

Endret av Nihilist1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han er heller ikke alene om å mene at skolen er ond, at lærere er bedritne mennesker, osv.

Skolen er for noen det ypperste av ondskap, og det skyldes måten skolen er strukturert. Dere trøkker den over huet på alle, hvorfor skulle det være noe argument at flertallet trives, om det er tilfelle? Det betyr jo bare flertallsdiktatur, det.

Helt enig. Lærerne bør sendes i fengsel for all den ondskap og tortur de bedriver.

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her er over på en helt annen diskusjon, nemmelig om demokratiet vi har i dag er ondt eller godt osv. og den får du meg ikke med på i denne tråden ;)

Legg forøvrig merke til at jeg skriver "antagelig ganske alene" så den står fortsatt bra ;)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ikke overraskende slaktes skolene nok en gang:

Skolene vraker nye realfag

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Skolene-vraker-nye-realfag-7029880.html

Nå skulle mye mer av artiklen vært lagt ut her for å illustrere situasjonen, men siden hele forumet har blitt ødelagt og KOMPLETT UBRUKELIG siden den forrige "oppdateringen" går det ikke ann å legge ut mer tekst og alt blir bare ødelagt. Så dere for gå på linken og lese alt sammen der.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Og her ser vi resultatet av det som ble tatt opp i forrige innlegg. Nok en grunn til å ikke være imponert over den norske skolen...

Skuleforskar: – Lærarane kan ikkje nok matte

– Norske lærarar har for svake fagkunnskapar i matematikk for det nivået dei underviser på, meiner skuleforskar Liv Sissel Grønmo.

– Skal du vere god på formidling må du vere god på det faglege. Du kan ikkje formidle på ein god måte noko du ikkje kan godt, seier førsteamanuensis Liv Sissel Grønmo ved Institutt for lærarutdanning og skoleforsking ved Universitetet i Oslo.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.10984066

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det viser seg nok en gang at dagens skole ikke fungerer:

Økt forskjell mellom de sterkeste og svakeste elevene

De siste tre årene har alle elever i første til fjerde klasse fått tilbud om leksehjelp. Likevel har forskjellen mellom de sterkeste og svakeste elevene økt, noe som er stikk i strid med målsettingen.

Elever med ressurssterke foreldre har tjent mest på ordningen med leksehjelp. Det viser en undersøkelse fra Norsk Institutt for oppvekst, velferd og aldring.

For tre år siden fikk alle 1.-4. klassinger i Norge tilbud om gratis leksehjelp minst en time i uka. Regjeringens mål var å støtte elevene og utjevne de sosiale forskjellene i skolen.

Målet med leksehjelpen er ikke nådd, mener Anders Bakken, en av forskerne som har evaluert ordningen for Forskningsinstituttet NOVA.

http://www.nrk.no/ny...orge/1.11078192

Så hvor lenge skal egentlig denne latterlige parodien at et system få fortsette? Det har jo vist seg for lengst at hele skolesystemet bare er bullshitt! Hvor lang tid skal det ta før det blir fornyet og kan fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...