Gå til innhold

Bygge Kabinett, for en nybegynner?

Anbefalte innlegg

Hvor mye san ca. trur dere at ting som gitter, plexiglass, knapper, aleminium, vil koste?

Tenkte å lage et nytt kabinett siden min Haf X fikk en smell på TG(Plastikk hjørne, 1 hjulet, og glassdøra fikk en sprekk).

Og da vil jeg lage noe eget.

Eventuelt send linker til steder der de selger det (som dere vil annbefale).

(Beklager hvis jeg la den i feil topic)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Først å fremst, det er ikke veldig lett om man ikke er så flink med verktøy og materialer. Jeg har selv bygget et kabinett i treverk, men er enda ikke ferdig. Du trenger en del deler, og det er en del du må tenke på.

Deler du trenger:

Hovedkortbrett

Harddiskholder

Kabinettføtter, med mindre du lager egne.

Power led, hdd led, power knapp og eventuelt reset knapp.

Det er de delene jeg kommer på nå (Er veldig trøtt og husker ikke alt man trenger.. :p). Du kan også ta slike deler fra et annet kabinett.

Du har også et valg om hva slags materiale du vil bruke. Noen bruker treverk, og andre bruker metal. Treverk demper mye støy, men er også nesten helt tett, så du vil få litt mere varme. Metal leder varme bra, mens isolerer ikke så godt for støy. Er slik jeg har forstått det.

Du trenger også litt verktøy. Det er mye du kan bruke. Det står en del i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=257251

Plexiglass og mesh (gitter) kan du få tak i en del steder. clas ohlson har plexi glass på 20x30cm, men om du trenger større, selger mnpctech.com det i 12x12" eller 12x24". De har også mesh (gitter).

Aluminium leter jeg også etter. Clas ohlson hadde før noen plater på 40x25cm, men de har sluttet å selge de. Har du flaks som meg, så har de igjen bak disken :)

Lykke til med prosjektet, lag en worklogg her på forumet under brukerbidrag delen :) OG det er bare å spørre videre i denne tråden om du trenger mer hjelp før du starter prosjektet ;)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle demontere min haf x og bruke ting som hovedkort brett, hardisk holder, osv.

Planen er da å lage et Svart/tjernoby grønt kabinett som skal være like firkantet som det Obsidian 800 kabinettet.

Takker for hjelp:P

Lenke til kommentar

I "Den modifiserte kaféen" er det en liste over mange butikker som selger casemod-delen og en del inspirasjonskilder fra diverse nettsider.

Listen finnes også på testmodifikasjon.wordpress.com. Der finner du også noen tips og triks til forskjellige modifikasjoner.

Om du ser etter power-/reset-knapper kan jeg anbefale Lamptron sine.

Håper du lager en arbeidslogg, her på forumet, så vi kan se hvordan det blir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...