0Marius Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Koden: <?php $u = $_POST['username']; $p = $_POST['password']; if($u == "BRUKERNAVN" && $p == "PASSORD" || $u == "BRUKERNAVN" && $p == "PASSORD" || $u == "BRUKERNAVN" && $p == "PASSORD" ){ $_SESSION['user'] = $u; $_SESSION['logged'] = "yes"; header('Location: index.php'); }else{ print "Feil brukernavn eller passord."; } ?> Link: --- Av en eller annen grunn vises "Feil brukernavn eller passord" med en gang jeg har lastet inn siden. Sikkert et eller annet simpelt jeg har oversett. Jeg setter pris på all hjelp Endret 31. juli 2011 av LSĐ Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 skriv print_r($_POST); rett over if'en for å se at post-variablene inneholder det du forventer. Hvorfor tester du for det samme tre ganger i if'en? Lenke til kommentar
0Marius Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 (endret) skriv print_r($_POST); rett over if'en for å se at post-variablene inneholder det du forventer. $_POST inneholdt akkurat det jeg forventet. Hvorfor tester du for det samme tre ganger i if'en? Jeg erstattet det som sto der før jeg postet koden her. Endret 29. april 2011 av lordbost Lenke til kommentar
Guntherman Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 "Feil brukernavn eller passord" vises på siden din, fordi skjemaet er ikke sendt når du laster inn siden første gang. Da vil heller ikke $u være lik "BRUKERNAVN", og $p er ikke lik "PASSORD". Sjekk om skjemaet er sendt slik : if (isset($_POST['submit'])) { --- koden din inni her --- } "submit" er da navnet på submit-knappen i skjemaet ditt. 1 Lenke til kommentar
0Marius Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 (endret) "Feil brukernavn eller passord" vises på siden din, fordi skjemaet er ikke sendt når du laster inn siden første gang. Da vil heller ikke $u være lik "BRUKERNAVN", og $p er ikke lik "PASSORD". Sjekk om skjemaet er sendt slik : if (isset($_POST['submit'])) { --- koden din inni her --- } "submit" er da navnet på submit-knappen i skjemaet ditt. Takk! . ---------------------------------------------------------- Har et annet problem også, er litt usikker på om jeg burde lage en ny trå eller poste det her. <? session_start(); if(isset($_SESSION['logged']) && $_SESSION['logged'] == yes) { // DO NOTHING } else { header('Location: login.php'); } ?> koden over er auth.php Index.php har <?php include_once("auth.php"); ?> login scriptet er det jeg postet i første posten. Etter at jeg har logget inn blir jeg fremdeles sent tilbake til login siden. Linken er i første posten. Er sikkert noe like simpelt som i det første problemet mitt, men jeg klarer ikke finne feilen :\ Endret 29. april 2011 av lordbost Lenke til kommentar
Guntherman Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Session må startes før du kan legge data i den. Du starter session med å skrive : session_start(); Sett inn den linja i login.php, over : $_SESSION['user'] = $u; $_SESSION['logged'] = "yes"; Da tror jeg du burde være good to go 1 Lenke til kommentar
0Marius Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå