Superhawk Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 hei alle sammen, skulle gjerne hat noen svar fra noen kloke hoder her inne! jeg har en opel astra bertone coupe 1,8L 16V 116HK (2000) og jeg fikk opp motorlampa med et lyn inni for rundt 1,5mnd siden, den begynte å fuske noe veldig, og når jeg lot den stå på tomgang "dro" den seg ned mot null omdreininger! var inne på auto 2010 med den og de fant ut at det var dårlige baru plugger i den, jeg fikk den tilbake og alt funka greit, jeg bruker bilen vær dag til jobb så blir en god del km på den i uka, men her i går kveld skjedde det samme, mista motorkraft og den begynte å fuske, jeg tørte ikke kjøre den videre der og da, men siden motorlampa bare er gul, kan jeg kanskje kjøre den hjem? og er det noen som har vært borti det samme?? trenger virkelig hjelp her! håkon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hver gang lampen lyser logger motorstyringen hva som er årsaken. Kjør innom et Opel-verksted og få lest ut feilkoden(e). Så lenge motoren går, er det ikke noe problem å kjøre mens lampen lyser, men den kan bl.a. miste kraft og gi høyt forbruk. Lenke til kommentar
Superhawk Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Hver gang lampen lyser logger motorstyringen hva som er årsaken. Kjør innom et Opel-verksted og få lest ut feilkoden(e). Så lenge motoren går, er det ikke noe problem å kjøre mens lampen lyser, men den kan bl.a. miste kraft og gi høyt forbruk. åja, ja den mister kraft når jeg kjører, men takk for svar! Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Når du får motorlampen, så slå av motor, la den stå i noen sekunder, og så på igjen. Tipper den funker greit en stund til da Men som andre sier, få lest ut feilkoder. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg vil tro at det er enten veiv eller kamføler som er defekt, siden den fusker litt. Lenke til kommentar
Superhawk Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Når du får motorlampen, så slå av motor, la den stå i noen sekunder, og så på igjen. Tipper den funker greit en stund til da Men som andre sier, få lest ut feilkoder. ja, du har rett, lar den stå av en stund så funker den helt greit etter på. snakka med en veldig god opel mekaniker i sandnes, han tror det kan være noe galt med ledinger og følere, så den går i "safe-modus" for ungå skader som kan komme, siden den tror det er noe galt, får lest ut feilkoder til helga så satser jeg på at den skal gå fint etter på! Lenke til kommentar
Superhawk Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) jeg skal få sjekka alt til helga, og satser på den sviver som den skal fremover, trenger bil i sommer :-) det er bilen btw! Endret 2. mai 2011 av Superhawk Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 jeg skal få sjekka alt til helga, og satser på den sviver som den skal fremover, trenger bil i sommer :-) det er bilen btw! Har selv fått nødmodus på min Opel. Da er det bare tid for å rengjøre EGR-ventilen og en liten føler, så er alt gullegodt Lenke til kommentar
Superhawk Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 jeg skal få sjekka alt til helga, og satser på den sviver som den skal fremover, trenger bil i sommer :-) det er bilen btw! Har selv fått nødmodus på min Opel. Da er det bare tid for å rengjøre EGR-ventilen og en liten føler, så er alt gullegodt thanks er det en stor jobb eller bare noe flisespikkeri? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Er ikke sikkert det har noe i det heletatt med egr-ventilen å gjøre. Om det er kamføler for eksempel så må du ha av regsiterreima, er litt jobb med å skifte den. Du bør få lest ut feilkoden. Endret 3. mai 2011 av Gryterett Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Som gryterett nevner, det trenger ikke ha noe med EGR å gjøre. Det er mange ting det kan være. Jeg har en helt annen modell og motor, så ikke heng deg opp i at jeg hadde tett EGR :!: Lenke til kommentar
Superhawk Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 aah, får jo bare håpe det er det billigste!!! kjørte med den i går og, da kom jeg 2 km før den gikk i "safe" så stoppa jeg i 5 min den forsvant ikke, så jeg begynte å kjøre den hjem og plutselig så forsvant mototlampa!? den kom på igjen etter 3 min og forsvant igjen like fort skjønner virkelig ingen ting! Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Repeter 100 ganger: Les av koder - les av koder - les av koder - les av koder.... Lenke til kommentar
Superhawk Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 hahaha, anse det som gjort Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Kjøp denne: http://www.dealextreme.com/p/elm327-bluetooth-obd-ii-wireless-transceiver-dongle-16921 Par den med smarttelefonen din, så kan du scanne og slette feilkoder selv! Koster en brøkdel av en enkelt scanning på et verksted, og er like avansert enn det merkeforhandlerne hadde for kun få år siden (det er programvaren du har på mobilen som avgjør). Til nokia og symbian er det OBDScope som er programmet. Til iOS og Droid er det en hel haug med alternativer. Finnes til Blackberry og Palm også. Selv har jeg OBDScope. Med dette kan en lese av alle sensorer i sanntid mens man kjører og logge disse. Det er da langt lettere å feilsøke, om en ikke skulle finne problemet direkte ut fra feilkodene. Problemet med sensorer er når de bare er nesten død! Lenke til kommentar
Superhawk Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 det var styringsenheten som tuller, må bytte den ut! Lenke til kommentar
toggie Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Du kan også ta av polene/ledningene på batteriet, la det stå over natten, for å få restarta hjernen på bilen. Har hatt det samme problemet, og funker fint etterpå Lenke til kommentar
Superhawk Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 fikk bytta hjerne med en brukt en! funker veldig greit nå! ingen tull, men føler den ikke har like stort "bunndrag", er dette mulig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå