AnonymDiskusjon Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Nå har jeg i omtrent en uke slitt med utrolig dårlig matlyst og slapphet tidlig på dagen. Hver morgen er det samme, jeg våkner tidlig av at jeg må urinere, som aldri har plaget meg tidligere (urinet er veldig gult), går tilbake og legger meg igjen. Når jeg våkner noen timer senere føler jeg meg helt jævlig, jeg er dobbelt så trøtt som da jeg sto opp noen timer tidligere og jeg merker jeg er kvalm og uvell. Jeg for karret meg ut av sengen og håper et glass vann vil hjelpe, noe det ikke gjør. Denne følelsen har jeg til ca. midt på dagen før jeg klarer å få i meg en liten matbit. Utover dagen og kvelden blir jeg bedre og før jeg legger meg har jeg matlyst nesten som normalt. Spørsmålet er om dette skyldes min depresjon eller om det er noe galt med kroppen min. Det virker litt rart hvordan jeg kan våkne, tilsynelatende frisk, for å våkne et par timer senere å føle meg forjævlig. KAn det være så enkelt at jeg har problemer med magen? Hva kan i så fall hjelpe? Postet av anonym: c316c2f23bb97368ce391ae7c1ff76b6 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg vil tro at slapphet og gult urin har med at du ikke spiser/drikker nok. Men at grunnen du ikke har matlyst kan skyldes depresjon skal vel man ikke se bort ifra. Går du på noen antidepressive medisiner? Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Er 19 år og bruker ingen medisiner. Tror jeg får i meg omtrent like mye vann som til vanlig med unntak av helt tidlig på dagen. Får det ikke helt til å henge sammen at jeg skal være så veldig trengt til å urinere på morgenen hvis jeg samtidig er dehydrert. Postet av anonym: c316c2f23bb97368ce391ae7c1ff76b6 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Det hjelper ikke å drikke nok hvis du ikke spiser nok, vi trenger næring og diverse stoffer for å kunne nyttiggjøre oss av væsken vi får i oss. Jeg vil si at din manglende matlyst er mest sannsynlig på grunn av depresjon da det er en vanlig ''bivirkning'' av det å være deprimert. Jeg vil anbefale deg å tvinge deg selv til å spise, i hvert fall litt, og ofte, gjerne hver andre time hvis du bare får i deg litt om gangen. Stress kan også føre til manglende matlyst, du spyr ikke opp maten igjen? Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 B-Vitamin skal vel hjelpe. Tonipan? Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Ha kanskje yoghurt i kjøleskapet til morgen. Go' morgen yoghurt elns og få deg i den om morgen. Du har mangel på drivstoff rett og slett. Får i allefall jeg inntrykk av. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Jeg vil si at din manglende matlyst er mest sannsynlig på grunn av depresjon da det er en vanlig ''bivirkning'' av det å være deprimert. Jeg vil anbefale deg å tvinge deg selv til å spise, i hvert fall litt, og ofte, gjerne hver andre time hvis du bare får i deg litt om gangen. Stress kan også føre til manglende matlyst, du spyr ikke opp maten igjen? Stress kan være en faktor ja, i tillegg til at jeg er deprimert. Spydde opp maten for en uke tilbake, og har for så vidt ikke hatt den samme matlysten etter, men jeg tror det skyltes at jeg spiste for mye faktisk. Trener styrke, og mye mat + vektøkningspulver ble litt for mye. Men at det skal kunne føre til noe vedvarende problem er vel ikke så sannsynlig? Ha kanskje yoghurt i kjøleskapet til morgen. Go' morgen yoghurt elns og få deg i den om morgen. Du har mangel på drivstoff rett og slett. Får i allefall jeg inntrykk av. Det er nok mer som ligger bak. Jeg har alltid vært dårlig til å spise tidlig på dagen, og jeg mangler alltid drivstoff får jeg har spist lunsj, men ikke så ille som nå. jeg nærmest spyr ved tanken på mat før klokken 13. Og det at jeg i det hele tatt er utrolig mye slappere, og har en vedvarende uggen følelse nederst i magen. Kan det være at jeg rett og slett har en infeksjon i tarmen (leser om at det er ganske vanlig)? Urinveisinfeksjon? Dog har jeg ikke noe smerte. Akkurat nå føler jeg bare en uggen, kanskje litt oppblåst følelse nederst i magen. Postet av anonym: c316c2f23bb97368ce391ae7c1ff76b6 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Stress kan være en faktor ja, i tillegg til at jeg er deprimert. Spydde opp maten for en uke tilbake, og har for så vidt ikke hatt den samme matlysten etter, men jeg tror det skyltes at jeg spiste for mye faktisk. Trener styrke, og mye mat + vektøkningspulver ble litt for mye. Men at det skal kunne føre til noe vedvarende problem er vel ikke så sannsynlig? Hmmm.. storesøsteren min har det samme, hun skal alltid si ja når det gjelder jobb og sosialt liv, så tiden strekker ikke nok til at hun får slappet ordentlig av og spist godt. Når hun først kommer på besøk hos meg og jeg lager noe godt, så spiser hun så mye at hun henger over toalettet i en halvtime etterpå. Du tror ikke at du kan ha en spiseforstyrrelse? Sier du ''ja'' for ofte? Spis ofte og lite, ett stort og tungt måltid kan være så tungt for magen at alt må komme opp igjen. Husk at du skal ta deg tid til å ta vare på den viktigste personen her i verden for deg: deg selv! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Hmmm.. storesøsteren min har det samme, hun skal alltid si ja når det gjelder jobb og sosialt liv, så tiden strekker ikke nok til at hun får slappet ordentlig av og spist godt. Når hun først kommer på besøk hos meg og jeg lager noe godt, så spiser hun så mye at hun henger over toalettet i en halvtime etterpå. Du tror ikke at du kan ha en spiseforstyrrelse? Sier du ''ja'' for ofte? Spis ofte og lite, ett stort og tungt måltid kan være så tungt for magen at alt må komme opp igjen. Husk at du skal ta deg tid til å ta vare på den viktigste personen her i verden for deg: deg selv! Er vel snarere typen som alltid sier nei. Er aldri sosial, og er som regel aldri på farten. HAr aldri sett på det som spiseforstyrrelser, men jeg leste litt om det nå, og jeg ser at jeg oppfyller noen av kriteriene. Tenker veldig mye på vekten min (har alltid vært undervektig), og er til vanlig veldig nøye på at jeg får i meg mat til planlagte tider. Så svaret er vel snarere tja, uten at jeg tror det er hovedproblemet mitt her. Postet av anonym: c316c2f23bb97368ce391ae7c1ff76b6 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Er vel snarere typen som alltid sier nei. Er aldri sosial, og er som regel aldri på farten. HAr aldri sett på det som spiseforstyrrelser, men jeg leste litt om det nå, og jeg ser at jeg oppfyller noen av kriteriene. Tenker veldig mye på vekten min (har alltid vært undervektig), og er til vanlig veldig nøye på at jeg får i meg mat til planlagte tider. Så svaret er vel snarere tja, uten at jeg tror det er hovedproblemet mitt her. Postet av anonym: c316c2f23bb97368ce391ae7c1ff76b6 Det kan også være helt andre grunner for dårlig apetitt og slikt. Det er verdt den lille turen til fastlegen! Lenke til kommentar
wergz Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Har ikke lest gjennom denne tråden grundig, og jeg er heller ingen lege. Et tips er ganske å få i seg nok jern, karbohydrater, proteiner og vitaminer/mineraler. Jern finnes i for eksempel brunost og brokkoli. Karbo=Brød og kornvarer. Proteiner=Melk, ost og egg osv.. Får du i deg disse næringstoffene daglig? Kjenner meg ikke igjen, men dette gjorde at jeg kom på mitt tidligere (eller nåværende) jern-mangel-problem. Endret 30. april 2011 av wergz Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ha kanskje yoghurt i kjøleskapet til morgen. Go' morgen yoghurt elns og få deg i den om morgen. Du har mangel på drivstoff rett og slett. Får i allefall jeg inntrykk av. Det er nok mer som ligger bak. Jeg har alltid vært dårlig til å spise tidlig på dagen, og jeg mangler alltid drivstoff får jeg har spist lunsj, men ikke så ille som nå. jeg nærmest spyr ved tanken på mat før klokken 13. Og det at jeg i det hele tatt er utrolig mye slappere, og har en vedvarende uggen følelse nederst i magen. Kan det være at jeg rett og slett har en infeksjon i tarmen (leser om at det er ganske vanlig)? Urinveisinfeksjon? Dog har jeg ikke noe smerte. Akkurat nå føler jeg bare en uggen, kanskje litt oppblåst følelse nederst i magen. Postet av anonym: c316c2f23bb97368ce391ae7c1ff76b6 Mener ikke skremme deg her, men du kan sjekke deg for Anorexia Nervosa. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Mener ikke skremme deg her, men du kan sjekke deg for Anorexia Nervosa. Tviler Har ikke lest gjennom denne tråden grundig, og jeg er heller ingen lege. Et tips er ganske å få i seg nok jern, karbohydrater, proteiner og vitaminer/mineraler. Jern finnes i for eksempel brunost og brokkoli. Karbo=Brød og kornvarer. Proteiner=Melk, ost og egg osv.. Får du i deg disse næringstoffene daglig? Kjenner meg ikke igjen, men dette gjorde at jeg kom på mitt tidligere (eller nåværende) jern-mangel-problem. Ja, får i meg mye av dette, inkludert brokkoli. Begynner å få mistanker om at det er et tarmvirus. Merker at jeg ike merker noe ubehag når jeg beveger meg mye, slik det var da jeg hadde vært ute og reist for et par år siden. Da hadde jeg ubehag i 2 uker før det ga seg. Postet av anonym: c316c2f23bb97368ce391ae7c1ff76b6 Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Dette høres ikke bra. Ta deg en tur til legen så fort som mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå