Mr D Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Har kjørt en trofast -94 Mazda 626 i mange år, men ønsker å finne en noe nyere bruktbil. Innvendig plass må være omtrent som den gamle Mazdaen eller litt større. Budsjettet er ca 50-70.000,-. Er ikke kresen eller merkebevisst, men ønsker driftssikkerhet og godt førersete. Har sjekket litt og vurdert disse: Skoda Oktavia Ford Focus Ford Mondeo (2001->) Saab 9-3 Disse kunne også vært aktuelle, men blir ofte eldre eller med lang kjørelengde: VW Passat Honda Accord Toyota Avensis Er generelt skeptisk til franske biler, men noen påstår at Renault Laguna og Peugeot 307 er bra.... Er det noen her som har noen gode tips eller advarsler angående disse bilene? Eller kanskje forslag som jeg ikke har tenkt på? Lenke til kommentar
trra Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hvorfor ikke en 1999 mazda 626 Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Når jeg leser "familiebil" så tenker jeg på stv. Hvis du skal ha en driftsikker bil så gå for japansk. Tips til bil: nissan primera p11 sport stv. 140hk og ligger på rundt 60000kr Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Hvorfor ikke en 1999 mazda 626 Har vel vurdert det, men virker som det er få biler i markedet. Er også litt skeptisk fordi jeg kjenner en som har en slik og hans 6 år yngre bil ruster mer enn min. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hva med en Berlingo? Her er en med diesel og AC til 75 laken. Jeg overtok en 2000 Berlingo 1.4 noe motvillig for tre år siden. Perfekt bil til handlesenter og barnehagehenting. Bakaslingen er dårlig på disse, men er ikke problem å skaffe brukt som jeg gjorde. Som John sier, så imponerer du ikke naboene med en sånn bil, but who cares? -Jeg betaler ikke en krone ekstra for at naboene skal bli like bilen. Dette er den perfekte sosialistiske bilen som myndighetene vilh ha oss til å kjøre. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Da kan jeg jo merke tråden med "løst" og fortelle at det ble en 2003 Octavia stv. Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Saab 9-5 er et godt alternativ. Ekstremt gode seter! Og bra driftssikkerhet. Ruster ikke, veldig kollisjonssikker. Her er et eks med veldig lav km: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28908799 Renault Laguna? Se isåfall etter faceliften som kom i andre halvdel av 2005 (andre frontlykter). Klart bedre kvalitet enn den som kom i 2001. Husk at slike biler har falt ekstremt i pris. En LAguna med 50 000 km trenger ikke by på mer problemer enn en Toyota med 150 000 km (til samme pris). Tvert imot. Jeg er helt sikker på at en slik kan prutes ned mot 70 000,-: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28741778 MEn jeg ville nok gått for Saaben. Grombil med nydelig motor og fantastisk komfort! Endret 26. juni 2011 av Juli2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå