Balrog11 Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hei Jeg har en xbox 360 fra 2006. Den har ikke hdmi utgang, bare kompositt. Jeg har nettopp fått tv med full hd og lurte på om det er mulig å få full hd fra min xbox360. Jeg kobler nå opp til tv via kompositt, rød,grønn,blå, hvit tror jeg...... (altså denne: (den har bryter som jeg kan sette til hd) Hvilken oppløsning kan jeg få når jeg bruker den? Og hva slags oppkoblinger burde jeg bruke for å få best bilde? kontakttyper på tv min: VGA-inndata ( 15 pin HD D-Sub (HD-15) ) Lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm ) 2 x HDMI-inngang ( 19-pin HDMI type A ) Komponentvideoinngang ( RCA phono x 3 ) Lydinngang ( RCA phono x 2 ) Lenke til kommentar
TripleRainbow Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hei og hallo! Vi kan jo ta definisjonene først og fremst. Du skriver at du bruker kompositt, men det er vel bare den gule. Dette ligger helt på bunnen av næringskjeden og tilbyr ikke mer enn 480i. Med tanke på kablene du nevner, så bruker du derimot komponent! Rød, grønn og blå! Komponent er en kraftig oppgradering og er i stand til å vise bilder i 1080p, som også omtales som Full HD. Ulempen med komponent sett i forhold til HDMI, er at det kan være flere forstyrrelser på skjermen. Dermed vil det ofte se bedre ut når den er koblet til via HDMI. Det er ingen god måte å bruke HDMI-kabler på en gammel 360, dessverre. Uansett, tror du skal være mer enn fornøyd nok med bildet med de kablene du har 1 Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Så bra! Tusen takk for svar Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Du kan og kjøpe ein vga kabel til xboxen, gjennom der får du 1080p. Bruker dette på ein 22" pc monitor som ikkje støtter hd, og det fungerer veldig bra Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 vil det bli bedre enn komponent som jeg bruker nå? Lenke til kommentar
TripleRainbow Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Vel, i og med at han ikke svarer, så kan jo jeg komme med min mening på området! Woo! Er få ting jeg liker mer enn å pushe mine meninger på andre. VGA vs. component er et ganske omdiskutert område, når sant skal sies. Konklusjonen de fleste kommer med er at det varierer veldig fra TV til TV. Noen får merkbart bedre bilde med VGA, andre føler at fargene blir blassere og mindre livaktige. Den store "fordelen" til VGA er at det er en helt ren måte å formidle bildet på. Mange av bildeforbedringsfiltrene som kan skape forstyrrelser ved komponent er inteteksisterende ved bruk av VGA. Men dette er igjen noe ikke alle opplever. Det VGA også er i stand til er å oppskalere vanlige DVDer. Det er på det området de fleste merker en markant forskjell, da VGA vil oppskalere til 1080i, mens component kun vil spille dem av i det originale 480p. HD-DVD vil uansett bli bedre med VGA, om du har skaffet den spilleren. Konklusjonen er vel mer eller mindre at du godt kan prøve å gå til anskaffelse av VGA. Det kan medføre at du virkelig får et bedre bilde, men du kan også ende opp med å bruke penger på noe som ikke gir deg en nevneverdig økt kvalitet. På den andre siden så koster vel ikke kabelen så mye, så det er ikke et enormt tap å prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå