Gå til innhold

Legge inn Android Vanilla på hvilken telefon som helst

Anbefalte innlegg

Jeg har pr i dag en Nexus One. Den har begynt å hangle, og jeg er derfor på utkikk etter en ny telefon.

Har i hovedsak sett på LG Optimus 2x og HTC Sensation.

Kan man roote og legge inn standard Vanilla på enhver telefon, eller må man velge noe annet?

Har aldri prøvd rooting/flashing og vet ikke helt hvor jeg skal starte. Foretrekker renest mulig OS uten Sense e.l

Forslag? Hva er den "reneste" telefonen på markedet av toppmodellene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nexus S er på samme måte som One en ren android tlf, men du kan installere en custom rom som fjerner Sense og annet tull

Nexus S er rett og slett veiet og funnet for lett pga manglende mulighet for utvidelse av minne.

Og jeg er dessuten litt ivrig etter det nyeste (les: heftigere prosessor) :-)

Lenke til kommentar

Det der fjerner jo kun sense-launcheren. Du vil fortsatt ha alt annet av sense, slik som people, messages og alt det der.

Skjønner ikke helt problemet, man kan jo fjerne det som man ikke vil ha på home-screen ved å holde inne fingeren over en detalj.

Lenke til kommentar

Home-screen er ikke det samme som sense. Sense er et helt framework som ligger i bakgrunnen og med det føler masse widgets, programmer og lignende som tar opp lagringsplass og muligens ressurser på telefonen. I tillegg har sense-telefoner en del andre forandringer også, feks så sliter de fleste av dem med å koble til bluetooth-enheter slik som eksterne tastatur.

Lenke til kommentar

Har du vurdert Galaxy S II? Ingen som er i nærheten av denne totalt sett enda.

Den har dukket opp som ett hett alternativ siste dager ja!

Men jeg tror jeg venter til NFC-versjonen kommer. Da har vel Cyanogengjengen fått laget et bra alternativ til det som er med telefonen fra Samsung.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...