Gå til innhold

Filoverføring, NAS/BitTorrent

Anbefalte innlegg

På mitt nettverk har jeg en NAS hvor jeg lagrer alle filer. Jeg har en bittorrent (utorrent) klient installert lokalt på min stasjonære maskin. Vil at filene skal automatisk legges på NAS. Ser bare 2 muligheter, liker ingen av dem.

1. uTorrent laster ned på lokal harddisk (D:\), og flytter automatisk til en annen mappe (E:\ NAS som er satt opp som nettverksdisk) når filen er ferdig nedlastet, er en egen option i utorrent settings. Problemet vil være at når jeg streamer film fra NAS på lokal PC så vil det stoppe opp under overføring av filer siden det krever helle nettverkslinja.

2. Laste ned direkte til NAS (E:\). Problemet vil være konstant harddisk lyd og load mens nedlasting pågår.

Noen som har andre forslag, eller noen som vet hvordan jeg kan få mulighet nr. 1 til å funke bra? For at nr. 1 skal funke bra så må overføringa begrenses.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativ er en variant av 1, der filene først flyttes til en annen katalog på samme maskin, men så har du en jobb som kan starte hver natt kl.0400 f.eks som flytter filene over på NAS'et. Ulempen er at det tar tid før filene er klare på NAS'et.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...