LMH1 Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Hei jeg fikk følgende melding fra sony: [email protected] Da det står følgende: Kjære PlayStation Network-/Qriocity-kunde: Vi har oppdaget at mellom 17. og 19. april 2011 har enkelte PlayStation Network- og Qriocity-brukerkontoopplysninger kommet på avveie på grunn av en ulovlig og uautorisert inntrenging på nettverket vårt. På grunn av denne inntrengingen har vi: midlertidig slått av PlayStation Network- og Qriocity-tjenester engasjert et anerkjent sikkerhetsselskap som skal foreta en fullstendig undersøkelse av hva som har skjedd og tatt forholdsregler fo Vi setter pris på tålmodigheten, forståelsen og velviljen din, og vi gjør alt vi kan for å løse disse problemene så raskt og effektivt som mulig. Nå er jeg ikke så flink med språk, men ser flere skrivefeil og merkelig setning feil. Så jeg lurer på er det hackerne som skriver dette? Og brukt google translate? Siden jeg syns eposten virker veldig lite profosjonelt ut? Nå tør jeg ikke å svare på denne, siden jeg kan bli spammet. Kan noen bekrefte denne eposten er fra sony? I så fall har personen hatt det travel å skrive denne. Riktignok er sony lenge sett på som useriøst, men dette gjør ting ikke bedre. Endret 29. april 2011 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Fått den jeg også. Millioner har nok sikkert fått den siden psn har blitt hacket. 1 Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Fikk den samme, regner med at samtlige kontoer får en slik. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Ok så da er det sony sine ansatte som mangler norsk stavekontroll? Eller hatt dårlig tid å skrive denne? Riktignok kunne denne eposten kommet ut før. Men jeg syns antall skrivefeil ble litt mye. Takk for svar dere 2, men siden dette gjelder bare vi som har Playsation network. Hvordan kan vi sjekke denne eposten ikke har blitt sendt fra hackere? Som ren mobbing? Endret 29. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Den er nok fra Sony ja. Fikk den selv, men mailen var mye lengre og innholdt mer informasjon enn det som først var quotet av TS. Ikke skjønner jeg hvorfor noen ville ønske å svare på denne mailen heller. Det står jo klart nederst i mailen at "Vær oppmerksom på at dette er en automatisert e-postutsendelse, og at svar til denne adressen ikke vil bli besvart." Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Minnes og ha lest at Sony ikke vil kontakte deg for å ha deg til å oppgi opplysninger eller annet. Så dersom du får mail der du oppfordres til å svare; ikke gjør det. Husker ikke akkurat hvor jeg leste dette, men det var i et intervju med en fra Sony. Derimot er det vel ikke noe farlig dersom de sender en mail der de forteller om problemene. Jeg har også mottatt mailen det her er snakk om. Edit: leif Endret 29. april 2011 av mortensol Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Ok så da er det sony sine ansatte som mangler norsk stavekontroll? *nikke* Det er en noenlunde lik en på engelsk på bloggen deres. US/UK fikk mailen i går. Regner med det er den som kommer på litt norsk til oss nå..? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Ok så da er det sony sine ansatte som mangler norsk stavekontroll? Eller hatt dårlig tid å skrive denne? Men jeg syns antall skrivefeil ble litt mye. Takk for svar dere 2, men siden dette gjelder bare vi som har Playsation network. Ikke for å være frekk men du har bommet flere ganger allerede, inkl i emnetittelen Og er det bindestrek og en manglende "r" du reagerer på? Wow.... Endret 29. april 2011 av LunaticFanatic 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Ok da setter jeg denne som løst, antakelig bare sony som gjorde en skrivefeil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå