CCTSM Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 nå i sommervarmen(25 *C i kassa nå) har /me et lite problem(vel, ikke bare i sommervarmen....). cpu-tempen er på 60 *C idle, 70 på noen minutter load. [cuteftp krasja. BIIP BIIP BIIP] har en barton 3200+, med følgende kjøling, i et addtronics 7896A ellernoe. Swiftech MCX462+ 8->12 CM adapter Enermax 12cm vifte på max og ellers 8 kassevifter... er ikke dette _litt_ mye? pc'n er også ganske ustabil, og er ikke klokket. brukte delta(bråke bråke) før, og load temp var på 58*C med en xp 2000+ uklokket t-bred. byttet nettopp prosessoren, å la på artic silver 3. noen ide? CCTSMaster--pliis.... pc'n er så ustabil at bare mens dette var skrevet(/me skriver fort) krasjet den 3 ganger... Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Sjekk om vifta er korrekt satt i. Gjorde du en god jobb med goopen? Lenke til kommentar
CoD Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Sikker på at alt er som det skal med cpukjøler? Virker som den kansje er totalfuck... om du er desperat kan du jo sikkert låne en cpukjøler av en du kjenner eller no... eller kjøpe ny.. Den du har virker helt på jordet uten at jeg kan si at jeg har noe erfaring iallefall Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Bruker du samme vifta nå som på forrige cpu? Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 har en boxed AMD kjøler liggende. bruker samme vifta på en måte, par dager før jeg fikk den nye prosessoren satt jeg på enermax-vifta. load-temp var da på max 62-63 grader. har også en gammel MC462, men den er også "totalfuck", men har ikke testet den på denne prosessoren... Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Brukte du samme hk på begge? Prøv å sette ned vcore litt.. Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 jo, samme hk. Asus nForce 2 8X deluxe, ikke v. 2, bios 1004. skal prøve vcore senere... Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Ta av vifta på CPU og rens ribba for sikkert 2 tonn med støv... Happens all the time Endring: Rens også filterne i kabinettviftene! Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 veldig lite støv i den. renset for ikke mer an en måned siden, og har masse filter... Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 sikker på at du har montert vifta riktig vei på kjøleren? Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 montert til å blåse ned mot kjøleren... og hvis noen lurte, i følge MBM er Vcore 1.65 V Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Siden temp i kabinettet er 25C og du har 8 kabinett vifter, en skikkelig god kjøler med vifta montert korrekt, kan det bare være feil i varmeoverføringen mellom cpu og kjøler. Da er det noen heller kjipe ting å sjekke: renset du kjøleren grundig med aceton eller annet lettfordampende rensemiddel? Hadde du på for mye goop? er cpu kjernen helt plan, slik at kontakt er optimal? er kjøleren helt plan? Er temp måleren i orden? Viser den samme verdi i Windows som i Bios? Er det noen sjangs for at kjøleren sitter for løst på? Har du funnet en ny fysikk lov som gjelder bare i ditt kabinett? Er goopen gått ut på dato? Er du sikker på at det var goop du hadde, ikke tannpasta? Er jeg tom for ideer? Lykke til! Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Siden temp i kabinettet er 25C og du har 8 kabinett vifter, en skikkelig god kjøler med vifta montert korrekt, kan det bare være feil i varmeoverføringen mellom cpu og kjøler. --ja da Da er det noen heller kjipe ting å sjekke: renset du kjøleren grundig med aceton eller annet lettfordampende rensemiddel? --masser av aceton & q-tips Hadde du på for mye goop? --sånn som OK.no mener, +- noen mikron er cpu kjernen helt plan, slik at kontakt er optimal? --jada, den er splitterny. er kjøleren helt plan? --det er [desverre] en swiftech. plan nok til å speile seg i. Er temp måleren i orden? Viser den samme verdi i Windows som i Bios? --sånn +- 2-3 grader Er det noen sjangs for at kjøleren sitter for løst på? --nei... Har du funnet en ny fysikk lov som gjelder bare i ditt kabinett? --PENGER!!! Er goopen gått ut på dato? --hvilken dato? e'kke non datostempling på AS3 Er du sikker på at det var goop du hadde, ikke tannpasta? --pusser tenna med sølvpuss, har tannkrem på prosessoren, og bruker AS3 som øyedråper... JADA... Er jeg tom for ideer? --noe sånt... Lykke til! --takk... CCTSMaster--<sigh> Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 å ja, når jeg kjenner på kopperen på sidene av kjøleren er det VARMT... kjennes som 50*C ellernoe. men likevel, selv om måleren var så inni granskauen feil, er 50 grader ALT for mye med en swiftech... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå