Gå til innhold

La Liga-tråden.

Teipball

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La Liga-rettighetene blir trolig avgjort i oktober etter at det blir klart hvem som får Premier League-rettighetene. Premier League-rettighetene kommer til å stå mellom TV2(selvsagt), Viasat og Discovery-gruppen(TV Norge, Eurosport, Max). Viasat har rettighetene til Premier League i både Sverige og Danmark, og det kommer til å bli en helt sinnsykt budrunde. Så ja, taperen(e) kommer til å kjøpe opp de andre rettighetene etter Premier League-rettighetene blir avgjort. Helt sinnsykt at det per dags dato ikke er mulig å se spansk fotball(kun mulig å se Martin Ødegaard og Castilla..), fransk fotball eller italiensk fotball. Bundesliga-rettighetene er heldigvis sikret på Eurosport/Discovery fram til 2016/2017-sesongen i alle fall.

Lenke til kommentar

Hvis jeg må sitte å se på PL på Discovery-gruppen så gir jeg opp livet. Greit at penger har mye å si, men i tillegg burde faktorer som tilgang, erfaring osv. ha noe å si for hvorvidt rettighetene skal frontes best mulig. Når jeg ser på MAX får jeg jalla stemning av hele opplegget. Faen heller, Ålbu klarte ikke å uttale "Torres" engang. Som har fotballens enkleste navn ved siden av Olsen.

Lenke til kommentar

Knallstart for Rafa.

Kommer seg når Benzema er tilbake. Men at vi faktisk ikke har en backup spiss og må bruke Jese på topp, sier vel mest om presidenten.

*Edit*

Er nok ikke umulig at det kommer inn en spiss før vinduet stenger, men tidligere sesonger har presidenten vist ganske tydelig at Benzema er gullgutten og ikke engang får plassen sin truet. 

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

La Liga-rettighetene blir trolig avgjort i oktober etter at det blir klart hvem som får Premier League-rettighetene. Premier League-rettighetene kommer til å stå mellom TV2(selvsagt), Viasat og Discovery-gruppen(TV Norge, Eurosport, Max). Viasat har rettighetene til Premier League i både Sverige og Danmark, og det kommer til å bli en helt sinnsykt budrunde. Så ja, taperen(e) kommer til å kjøpe opp de andre rettighetene etter Premier League-rettighetene blir avgjort. Helt sinnsykt at det per dags dato ikke er mulig å se spansk fotball(kun mulig å se Martin Ødegaard og Castilla..), fransk fotball eller italiensk fotball. Bundesliga-rettighetene er heldigvis sikret på Eurosport/Discovery fram til 2016/2017-sesongen i alle fall.

Ståa er den samme for Serie A, desverre. Canal 9 hadde et meget godt tilbud med 4-5 kamper hver helg, og de viste alle storlagene (Juve, Roma, Milan, Inter) sålangt det var mulig. Gode kommentatorer også. 

Premier League har (desverre) blitt så attraktivt at all annen fotball nærmest blir dyttet til side. Når TV2 kjøpte opp CMore-kanalene hadde jeg et håp om at de skulle videreføre blant annet Serie A, men det ender vel opp med at de går et annet sted. TV2 kommer til å gå over lik for å sikre seg PL-rettighetene etter alt de har investert, så forhåpentligvis ender "smulene" opp hos for eksempel MAX.  Desverre har ikke oppkjøpet gjort annet enn å gjøre en aktør sterkere samtidig som produktet har blitt tynnere. 

Det var i en periode snakk om at TV2 skulle streame Serie A over Sumo, men PL-rettighetene er såpass dyre, men samtidig så attraktive at har du dem trenger du nesten ikke fokusere på annet. Fotball-Norge blir fattigere av at alt samles på få hender, og av at ett produkt blir så dominerende.  

Lenke til kommentar

Det jeg for øvrig glemte å nevne er at bettingselskaper fort kan ende opp med å kjøpe deler av La Liga/Serie A/Ligue 1 rettighetene. TV2 kommer neppe til å kjøpe noen andre rettigheter med det første da de tjener helt sinnssyke summer på Premier League. Viasat hadde fort snappet opp rettighetene til Serie A/La Liga/Ligue 1 om PL-rettighetnee ikke sto får oppkjøp i år. DIscovery-sjefen gikk jo ut å sa at La Liga var et smalt produkt for spesielt interesserte...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...