Gå til innhold

La Liga-tråden.

Teipball

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Barcelona: Victor Valdés - Dani Alves, Gerard Piqué, Javier Mascherano, Jordi Alba, Xavi, Sergio Busquets, Andrés Iniesta, Alexis Sánchez, Cesc Fàbregas, Pedro.

Innbyttere: José Manuel Pinto, Marc Bartra, Alexandre Song, Lionel Messi, Neymar, Sergi Roberto, Adriano Correia.

Verken Messi eller Neymar starter

Lenke til kommentar

Er uforståelig for meg hvordan 2 lag kan ha samme farge i drakten i et så stort oppgjør.

Har ikke FCB en sort tredjedrakt eller noe?

Var da virkelig ikke noe problem å se forskjell på draktene.

Bra sluttresultat for min del, men kjedelig kamp å se på.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ingen ting om, men ser ikke noe poeng i å henge seg opp i det når det ikke var noe problem overhode.

Henger meg ikke opp i det fordi jeg poengterte det? En regel er en regel, og ja, nå henger jeg meg opp i det ettersom reglene er såpass klare.

Colour clashes of teams

9.01 In order to minimise colour clashes, a team’s first-choice and second-choice kit must differ visibly and contrast with each other and with the colours of its goalkeeper’s kits so that they could be worn by opposite teams in a match.

9.03 If the referee decides on the spot that the colours of the two teams could lead to confusion, the home team must wear other colours for practical reasons.

9.04 For a final, both teams may wear their first-choice kits. However, if there is a colour clash, the designated “away team” must wear its second-choice kit. If a colour clash still exists and the team officials are unable to agree on the colours to be worn by their teams, the UEFA administration will decide in consultation with the referee.

Med tanke på at rødfargen i draktene var så å si identisk, hadde det vært bedre om FCB spilte i sin førstedrakt.

Ja, jeg er en draktnerd :p

Lenke til kommentar

Har Max sluttet å sende La Liga på lørdagskveldene?

Max sender ikke nødvendigvis på lørdag, kan like gjerne være søndag. I tillegg har de denne avtalen om så og så mange RM/Barca-kamper og siden de ikke fikk Atletico-Barca var det mye smartere for dem å ta Real Madrid-Espanyol i morra antar jeg.

Angående draktene i dag. Jeg som er ekstremt fargeblind hadde faktisk null problemer med å se forskjell i dag, så skjønner at de hadde slik de hadde. (så f.eks ikke forskjell på Real Madrid (med grønne drakter) og United sine drakter i CL 8-delsfinalen i fjor, og Newcastle - Sunderland er HELT like. Null forskjell.)

Men hovedgrunnen til at Barca brukte de draktene de brukte er nok fordi de skal markedsføre draktene. Både Real Madrid og Barcelona har gjort dette før, Real Madrid spesielt med sine røde for 2 år siden og Barcelona med den hawaidrinken de hadde i fjor(?). Rett og slett for å tjene penger på en drakt de ikke skal bruke neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...