Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt hovedkort, ram og cpu - blåskjerm ved vanlig oppstart [LØST]

Anbefalte innlegg

EDIT: Problemet var driverrelatert og med fresh windows installasjon så funket alt perfekt.

Byttet ut mitt gamle hovedkort, q6600 cpu og 4gb ram med ASUS P6X58D-E, i7-970 og 2 av disse Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB altså 24gb totalt.

Men pcen vil ikke starte. Den teite startup recovery funker helt fint, men ved normal oppstart så får jeg blåskjerm i animasjonen av Windows 7 logoen.

At Startup Recovery funker fint, men ikke vanlig oppstart betyr det at det dreier seg om et driverproblem?

Jeg får ikke startet i safe mode fordi jeg har ikke det valget plutselig på boot menyen. Jeg har bare startup recovery og vanlig oppstart. Går jeg i bios så ser alt greit ut.

Dette er en eksisterende pc med Windows 7 Ultimate 64-bit og jeg har et Nvidia 580 GTX skjermkort fra før.Jeg har prøvd å boote med 1-6 brikker ram i forskjellige slots, uten cdrom, uten harddisklys, ekstra harddisker osv., men til ingen nytte. Pcen kan imidlertid kose seg i bios eller startup recovery så lenge den vil, men crasher umiddelbart ved vanlig oppstart.

Skal lete etter svar på egen hånd, men skriver dette nå før jeg legger meg i håp om noe hjelp til i morgen tidlig. :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er F8 som gir meg valget mellom startup recovery og vanlig oppstart. Vanligvis har jeg 10-12 valg der ink. en del forskjellige safe modes, men akkurat nå så har jeg bare de 2. :)

Men skal se videre på det i morgen. Om det er et driverproblem så er det i alle fall fantastisk. :)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
you should always reinstall windows when changing motherboards.

that's a no-brainer in PCs :)

Bah, bare jeg som var for tett til å forstå det tydligvis da. :p Trodde det bare var å innstallere de nye driverne etter at Windows hadde startet så var jeg golden.

Da regner med at om jeg reinstallerer etter jobb så funker alt som det skal.

Lenke til kommentar

Ny Windows og alt funker som det skal nå. Utvilsomt raskeste pcen jeg har sittet på i alle fall. :)

24gb ram kjøpte jeg fordi det var så billig. :) Jeg tenkte først 12gb, men så tenkte jeg skitt au og tok 24. De står latterlig tett på hovedkortet så krysser fingrene for at det ikke oppstår noen problemer i ettertid på grunn av det.

Driver litt med 3d animasjon og video redigering og får nok brukt alle 24gb til f.eks caching av video eller simuleringer, men om jeg trenger det er en annen sak. Har jo klart meg helt fint med 4gb lenge. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...