Golf2004 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hei. Jeg har lenge sett på diverse PA-anlegg, men jeg vet ikke hva jeg skal gå etter for å vite at det er bra? Vil ha et PA-anlegg bestående av 2 høyttalere med innebygd forsterker, veldig enkelt. Har leid noe greier før som har vært jævlig bra. Ser man på - watt/watt rms? - dB? - max SPL? - elementer? - frekvensrespons? - merke? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Kan du si hva du skal bruke høytallerne til? Russebuss eller lingende? Ljudia selger mye bra, vertfall etter min mening på bass/mellomtone. Skal du bygge eller kjøpe ferdig? RMS effekten er nok mere troverdig ja. Ville helst gå for 4 Ohm på motstand. Skal du paraellkoble 2 stk 8 ohm elementer får du 4 Ohm motstand. Endret 4. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Golf2004 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Skal bruke til hjemmefester og lignende/samt leie ut for å tjene noe penger på det. Vil kjøpe ferdig, er ikke noe særlig god på å bygge og sånn, er vel bare en musikkelsker. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Nå er jeg fremdeles usikker på hva du ønsker. Men hvis du ønsker å spille høyt så kanskje: http://www.ljudia.no/pa-dj-s82099/hyttalere-s82106/subbass-c80685/samson-resolv-120a-p80683/ Tror ikke du kan klage på bass gjengivelsen her. Nå kunne du sikkert droppe den 10" subwolferen her. Men hvis du ønsker noe mindre, så kan den være aktuelt. http://www.ljudia.no/pa-dj-s82099/hyttalere-s82106/aktive-c80710/evp-x15p-p80714/ Sikkert mye bra på ljudia til en fornuftig pris. Men vet ikke om disse høytallerne tåler fint å stå ute. Har ikke prøvd disse, en skulle tro man får god lyd av de. Vil anbefale ting som er i tre, ikke tynn plast, blir som regel ikke god lyd av det. Endret 5. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå