Gå til innhold

Foretak går i 0, næring under 50 000, hva gjør jeg i selvangivelsen(som ikke er for næringsdrivende)?

Schmina

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg håper noen her inne kan hjelpe meg, da jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med selvangivelsen i år...

Jeg har et bittelite foretak (hobby), som gikk i null i fjor. Eller for å være helt nøyaktig, 1 krone og 27 øre i minus. Jeg har ikke fått selvangivelse for næringsdrivende, siden jeg gikk ca 500 kr i pluss i fjor. Hva gjør jeg med selvangivelsen? Skal jeg levere noe ekstra skjema? Jeg prøvde å skrive det inn i andre næringsinntekter, men der måtte jeg enten føre opp kommune, innbetaler etc, eller fylle inn et skjema, og i tillegg var det jo bare positive næringsinntekter.

Kan jeg rett og slett la være å gjøre noe som helst? Bare levere den helt vanlige selvangivelsen?

Hjelp meg, vær så snill!

Endret av Schmina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror negativ næringsinntekt skal føres opp i post 2.7.6 Annen næringsinntekt, forenklet innlevering (for enkeltpersonsforetak som ikke leverer næringsoppgave) eller 2.7.1-2.7.5, avhengig av type næring, bare med minus foran tallet -men når det er snakk om kun 1 krone og 27 øre er det like greit å droppe det helt. Å la være å trekke fra et fradragsberettiget underskudd (selv et så bittelite) er ikke ulovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...