Schmina Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Hei! Jeg håper noen her inne kan hjelpe meg, da jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med selvangivelsen i år... Jeg har et bittelite foretak (hobby), som gikk i null i fjor. Eller for å være helt nøyaktig, 1 krone og 27 øre i minus. Jeg har ikke fått selvangivelse for næringsdrivende, siden jeg gikk ca 500 kr i pluss i fjor. Hva gjør jeg med selvangivelsen? Skal jeg levere noe ekstra skjema? Jeg prøvde å skrive det inn i andre næringsinntekter, men der måtte jeg enten føre opp kommune, innbetaler etc, eller fylle inn et skjema, og i tillegg var det jo bare positive næringsinntekter. Kan jeg rett og slett la være å gjøre noe som helst? Bare levere den helt vanlige selvangivelsen? Hjelp meg, vær så snill! Endret 28. april 2011 av Schmina Lenke til kommentar
Schmina Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Jeg dytter litt på denne, i håp om at noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg tror negativ næringsinntekt skal føres opp i post 2.7.6 Annen næringsinntekt, forenklet innlevering (for enkeltpersonsforetak som ikke leverer næringsoppgave) eller 2.7.1-2.7.5, avhengig av type næring, bare med minus foran tallet -men når det er snakk om kun 1 krone og 27 øre er det like greit å droppe det helt. Å la være å trekke fra et fradragsberettiget underskudd (selv et så bittelite) er ikke ulovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå