Gå til innhold

Gamer-pc, under 10k

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk i oppdrag av en kompis om å bygge en pc til ham. Han er en hardcore gamer, og bruker ellers pc'n kun til surfing o.l. Jeg er litt utdatert på markedet, og lurte på om jeg kunne få litt tilbakemeldinger/forbedringer på følgende oppsett:

Link

Jeg måtte holde meg innenfor 10k, og han trenger ikke mus og tastatur.

Jeg vil prioritere HK og CPU, slik at de har en ok levetid.. Andre komponenter er jo så lett å bytte ut uansett. Har lest at til spill er det like greit å ta i5 vs i7.. Stemmer dette? Eller bør jeg velge en i7?

Takker for all hjelp :)

Mvh

Idar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i5-2500k er kickass, men du har valgt 6B ram, eller triple-channel ram (3 brikker a 2GB). Det funker ikke på Sandy Bridge sokkelen (1155), men kun på forrige generasjons entusiast sokkel (1366). Så det må endres til 4GB eller 8GB.

Ellers har ikke jeg noe å utsette på PC'en.

Lenke til kommentar

i5-2500k er kickass, men du har valgt 6B ram, eller triple-channel ram (3 brikker a 2GB). Det funker ikke på Sandy Bridge sokkelen (1155), men kun på forrige generasjons entusiast sokkel (1366). Så det må endres til 4GB eller 8GB.

Ellers har ikke jeg noe å utsette på PC'en.

Aha! Har selv 1366, så trodde det var slik på den nye også :) Tusen takk =)

Dual channel holder vs trippel altså? Vil liksom ordne en mest mulig fremtidsrettet pc til ham også :)

Lenke til kommentar

hva med dette oppsette her ? OPS uten skjerm

Nine hundred ja, tenkte jeg ikke på.. Er vel bedre kjøling på det, enn det jeg valgte?

Er det verdt 400 kr. for 570 vs 560ti?

UPS'n du valgte er jo 100kr billigere enn den jeg vagte, så den bytter jeg lett til :)

SSD tror jeg faktisk vi venter med i første omgang, siden det er ytelse i spill som er viktigst. Og at SSD disker bare blir billigere og bedre med tiden :)

Skjerm må desverre være inkludert i prisen, siden han ikke har en fra før.. Sitter på en sliten laptop atm...

Tusen takk for innspill =)

Lenke til kommentar

hva med dette oppsette her ? OPS uten skjerm

Nine hundred ja, tenkte jeg ikke på.. Er vel bedre kjøling på det, enn det jeg valgte?

Er det verdt 400 kr. for 570 vs 560ti?

UPS'n du valgte er jo 100kr billigere enn den jeg vagte, så den bytter jeg lett til :)

SSD tror jeg faktisk vi venter med i første omgang, siden det er ytelse i spill som er viktigst. Og at SSD disker bare blir billigere og bedre med tiden :)

Skjerm må desverre være inkludert i prisen, siden han ikke har en fra før.. Sitter på en sliten laptop atm...

Tusen takk for innspill =)

det er 600kr forskjell mellom 560 og 570

og ytelsen kan du se her :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...