Prizefighter Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Bare lurte.. hvor lav timing klarer jeg..? 2-2-2-5 eller noe.. får det noe effekt på ytelsen? er det verd det..? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 jeg klarer fint 2-2-2-5 men da må jeg stille opp volten til 2.80 Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Maskina klikka.. måtte ta ut csmos batteriet.. hva skjer.. jeg klarte ikke dine instillinger.. kan ikke gi de mer enn 2.8 volt Lenke til kommentar
Corn Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Du kan jo prøve å gå ned noen/ett hakk fra standard instillinger og sjekke om det funker? Og deretter gå ned til det ikke virker lenger? Memtest86 er etter min mening et veldig godt program til å sjekke om minnet er stabilt Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Uff. har fått så mye drit ut av maskina i det siste.. hiver inn 2 stk. GEIL som gjør slik at alt blir ustabilt. men fikset det problemet etter 2 dager.. også klarte jeg å brenne twinMOS rammen inni maskina. ikke spør hvordan. det var heatspreader på den. 20Bluescreen's.. reboots.. keyboard error. Safemode oppstart.. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Mest sansylig kan du bare holde inne powerknappen om du ikke får start på maskina med for dristige instillinger. Og husk jo lavere hastighet jo lavere latency kan du klare. Derfor er Corsairs PC3200LL brikker geniale, de er sertifisert til å klarer 2-2-2-6 @ 400MHz, de kjører jo lavere enn det uten problemer, iallfall med litt ekstra volt. -Chief- Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Mest sansylig kan du bare holde inne powerknappen om du ikke får start på maskina med for dristige instillinger. Og husk jo lavere hastighet jo lavere latency kan du klare. Derfor er Corsairs PC3200LL brikker geniale, de er sertifisert til å klarer 2-2-2-6 @ 400MHz, de kjører jo lavere enn det uten problemer, iallfall med litt ekstra volt. -Chief- Insert knappen mener du Lenke til kommentar
Chief Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Mest sansylig kan du bare holde inne powerknappen om du ikke får start på maskina med for dristige instillinger. Og husk jo lavere hastighet jo lavere latency kan du klare. Derfor er Corsairs PC3200LL brikker geniale, de er sertifisert til å klarer 2-2-2-6 @ 400MHz, de kjører jo lavere enn det uten problemer, iallfall med litt ekstra volt. -Chief- Insert knappen mener du Nei. Når jeg klokker som bare juling og maskinen ikke starter, så holder jeg inne powerknappen til den slår seg av, og så slår jeg den på igjen, da booter den med FSB til 100 o.l. Når jeg går inn i BIOS er instillingene det de var når jeg sist var der. Altså litt for høye for å kunne få maskinen til å starte, da roer jeg bare ned ivrigheten litt, og så prøver jeg igjen. -Chief- Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Mest sansylig kan du bare holde inne powerknappen om du ikke får start på maskina med for dristige instillinger. Og husk jo lavere hastighet jo lavere latency kan du klare. Derfor er Corsairs PC3200LL brikker geniale, de er sertifisert til å klarer 2-2-2-6 @ 400MHz, de kjører jo lavere enn det uten problemer, iallfall med litt ekstra volt. -Chief- Insert knappen mener du Nei. Når jeg klokker som bare juling og maskinen ikke starter, så holder jeg inne powerknappen til den slår seg av, og så slår jeg den på igjen, da booter den med FSB til 100 o.l. Når jeg går inn i BIOS er instillingene det de var når jeg sist var der. Altså litt for høye for å kunne få maskinen til å starte, da roer jeg bare ned ivrigheten litt, og så prøver jeg igjen. -Chief- ahh.. du har Epox kort med watch-dog ? Lenke til kommentar
chil Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Mest sansylig kan du bare holde inne powerknappen om du ikke får start på maskina med for dristige instillinger. Og husk jo lavere hastighet jo lavere latency kan du klare. Derfor er Corsairs PC3200LL brikker geniale, de er sertifisert til å klarer 2-2-2-6 @ 400MHz, de kjører jo lavere enn det uten problemer, iallfall med litt ekstra volt. -Chief- Insert knappen mener du Nei. Når jeg klokker som bare juling og maskinen ikke starter, så holder jeg inne powerknappen til den slår seg av, og så slår jeg den på igjen, da booter den med FSB til 100 o.l. Når jeg går inn i BIOS er instillingene det de var når jeg sist var der. Altså litt for høye for å kunne få maskinen til å starte, da roer jeg bare ned ivrigheten litt, og så prøver jeg igjen. -Chief- ahh.. du har Epox kort med watch-dog ? sånn har mitt abit nforce2. v2.0 også...veldig greit så slipper å devle me batteriet hele tia Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 sånn har mitt abit nforce2. v2.0 også...veldig greit så slipper å devle me batteriet hele tia Trodde Abit bare hadde den Insert boot tingtangen. Må jeg prøve en gang. Insert knappen er ihvertfall særdeles kjekk å ha.. jeg tror faktisk ikke jeg har behøvd å resette vis jumper/batteri en eneste gang siden jeg fikk kortet. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 geil brikker er godkjent til 3.0 eller 3.1 i volt mitt hoved kort kan gi max 3.4 eller noe. men over 3.1 sier det BANG!! tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå