Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Invitert på firmafest. Kjenner ingen.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skal starte i ny jobb om noen måneder, og har i den anledning blitt invitert på en firmafest om en måned. For å gjøre det klart, så kjenner jeg altså *ingen* der. Personlig var jeg først litt skeptisk til å være med, men så kom jeg på at det er en ypperlig anledning til å bli kjent med dem jeg skal jobbe med.

Det skal dog nevnes at dette er et stort konsern, så det er godt mulig jeg bare treffer folk jeg skal jobbe med i fremtiden i det hele tatt.

Det jeg egentlig lurer på, er om noen kan komme med eksempel til isbrytere, og gjerne noen greie åpnere?

Postet av anonym: 12f9630906b83abd5e2d733fe3fdb314

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du må er vel å introdusere deg til noen, fortelle at du akkurat har begynt i firmaet, og de vil mest sansynelig si noe som "åh, så bra, vi får aldri nok av nye flinke ansatte. Hvilken avdeling skal du begynne på?" eller noe lignende. Så kan jo du jobbe litt på den samtalen. Kanskje det kommer fram at du ikke kjenner noen også, og da kan det godt være du blir tilbudt å sitte/være i lag med dine nye kolegaer ;)

Om det er bord dere skal sitte på, kan jo du alltids slå av en prat med personene som sitter rundt deg. Jeg er selv veldig dårlig på å være veldig aktiv i samtaler når jeg ikke kjenner noen, så jeg vet det kan være veldig vanskelig, men du må nesten prøve.

Tror det går fint jeg. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...