ryback Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hei. Jeg har satt opp en NAT-løsning som jeg vil teste før jeg drar på ferie. Det er en leverandør som skal installere en boks som skal svare på blant annet port 80. Er det noen som har et tips til et applikasjon jeg kan kjøre på min PC og koble til nettet for så å teste port 80 etc. mot den? Jeg kan seff installere en webserver eller noe slikt, men jeg tenkte noe lett og enkelt noe - også til fremtidig bruk. Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Nmap er vel den mest brukte port scanneren. sjekk ut http://nmap.org/ Endret 30. august 2011 av knutazz Lenke til kommentar
ryback Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Jeg skulle ikke scanne for å sjekke at en port er oppe. Jeg skulle ha noe som svarte på henvendelser på en port. Windows Telnet server funka greit, men den takler ikke porter over 1024. Jeg fant en annen telnetserver som gjorde det. tftp-server kan brukes for å teste udp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå