SaNxo Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hei, jeg er en kar som kan oppsiktsvekkende lite om data, selvom jeg bruker mesteparten av tiden min på det. Nå har jeg blitt lei av et problem som ser ut til å drite i om jeg reinstalerer windows, så jeg tenker det har noe med driverne eller noe sånt å gjøre. Har prøvd å laste ned de siste til ATI Radeon HD 4000 series ved hjelp av både steam OG Radeons eget program, men den failer midt i og sier at noe gikk galt så den fullførte ikke. Innstalerte windows 7 nylig, og steam bekrefter at NÅ er driverne plutselig oppdatert, men jeg får fortsatt bluescreen. (Eventuelt bare fryser dataen seg slik at jeg ikke kan gjøre noe, men lyden er der fremdeles) Kan det bare være dataen som begynner å bli sliten, evt ødelagt? har hatt den i to år nå så det virker litt dårlig... har forsåvidt nesten alltid slitt med bluscreens. Kan det være noe med grafikkkortet i seg selv? takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hva står det på skjermen når du får BSOD? Uten mer info er alt vi sier ren tipping. Jeg har også hatt mye problemer med BSOD på enkelte skjermkort drivere, har du prøvd en eldre versjon? Hvor ofte har du opplevd dette problemet, skjer det oftere nå enn tidligere? Lenke til kommentar
SaNxo Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Hva står det på skjermen når du får BSOD? Uten mer info er alt vi sier ren tipping. Jeg har også hatt mye problemer med BSOD på enkelte skjermkort drivere, har du prøvd en eldre versjon? Hvor ofte har du opplevd dette problemet, skjer det oftere nå enn tidligere? Hei, takk for svar! sorry for at jeg brukte så lang tid på å svare! Jeg husker ikke helt hva som står, jeg prøver å finne fram den logg fila men finner den ikke... vet du hvor man finner denne? Jeg har ikke prøvd en eldre versjon nei. I dag har jeg fått bluescreen 3 ganger allerede, og det ser ut til å komme i bølger.. har ikke hatt bluescreen på et par dager nå før det her! Det har forsåvidt alltid skjedd på denne stasjonære pc'n, helt siden den var ny. Men, det var ikke veldig hyppig i starten, (2 år siden), men etter et år ca begynte den å bluescreene et par ganger i uka MINST. jeg har tenkt tanken at det kanskje er noe feil med selve oppsettet med hele pc'n, for jeg har oppdatert videodriverne mine så alt burde jo funke. Hvis noen kan hjelpe meg med å finne logg filen skal jeg poste hva det står, eller hvis det skjer igjen skal jeg skrive ned meldingen! EDIT: jeg fant fram til hendelseslista, og den har loggført de 4 siste bluescreenene mine. Alle er like, og det står Kernel-Power på de. Under tabben "Administrative hendelser" hvor disse Kernel Power meldingene også står, er det alltid en annen "feilkontroll" som viser til en dump fil. Er det denne som er viktig? (Den heter "Memory" og er en .dmp fil) EDIT 2: Leste litt rundt på andre tråder hvor folk hadde lignende problemer, og fant ut at det kanskje er en god ide å laste opp minidumpene. Disse fant jeg under C/windows/minidumps. Minidumps.rar.rar Endret 4. mai 2011 av SaNxo Lenke til kommentar
SaNxo Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Bluescreena igjen nå, skrev ned det som stod på blåskjermen : Stop : 0x0000008E (0xC000005, 0x91B7B833,0x8CE60B50, 0x00000000)) dxgmms1.sys - Address 91B7B833 base at 91B5D000, Datestamp 4d4a24cl Da jeg startet dataen igjen fikk jeg følgende melding: Problemsignatur: Navn på problemhendelse: BlueScreen OS-versjon: 6.1.7601.2.1.0.768.26 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon om problemet: BCCode: 1000008e BCP1: C0000005 BCP2: 91B7B833 BCP3: 8CE60B50 BCP4: 00000000 OS Version: 6_1_7601 Service Pack: 1_0 Product: 768_1 Noen som har peiling? EDIT: Rett etter at jeg skrev dette bare restarta dataen min helt plutselig... Endret 6. mai 2011 av SaNxo Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Hvis du ikke har gjort det allerede så ville jeg prøvd forskjellige eldre drivere til skjermkortet ditt da det er der feilen kommer fra. Bruk også programmet driversweeper etter du har avinstallert driveren. Dette programmet fjerner driveren fullstendig fra maskinen i tilefelle enkelte filer henger igjen og skaper problemer. Prøv også å avinstaller directX fra microsoft og installer det på nytt. Du har ikke merket deg noe mønster i når du får disse restartene og BSOD? Det kan også være at strømforsyngen er i ferd med og gi seg eller så er det noe feil med skjermkortet. Du skrev og i første post at du hadde problemer med og innstallere skjermkortdriveren, prøv og kjør driversweeper før. Endret 6. mai 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
SaNxo Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Hvis du ikke har gjort det allerede så ville jeg prøvd forskjellige eldre drivere til skjermkortet ditt da det er der feilen kommer fra. Bruk også programmet driversweeper etter du har avinstallert driveren. Dette programmet fjerner driveren fullstendig fra maskinen i tilefelle enkelte filer henger igjen og skaper problemer. Prøv også å avinstaller directX fra microsoft og installer det på nytt. Du har ikke merket deg noe mønster i når du får disse restartene og BSOD? Det kan også være at strømforsyngen er i ferd med og gi seg eller så er det noe feil med skjermkortet. Du skrev og i første post at du hadde problemer med og innstallere skjermkortdriveren, prøv og kjør driversweeper før. Jeg har alltid hatt en liten følelse av at det er strømforsyningen, kan det være det? jeg hadde en sånn liten ille følelse av at jeg hadde kjøpt en strøm greie som var for "dårlig". det er en 550 W corsair. Hvordan finner man ut hvor mye strøm man trenger? Jeg slettet forresten driverne uten driversweeper i går, og fikk innstalert nye drivere uten problemer! EDIT: Jeg har ATI Radeon HD 4800 skjermkort og Intel Core 2 duo CPU E8400 @ 3.00 GHz 3.01 GHz prosessor Endret 6. mai 2011 av SaNxo Lenke til kommentar
SaNxo Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Bare bumper denne tråden, samtidig som jeg adder litt informasjon. Jeg fikk nettopp en ny bluescreen, og nesten øverst på skjermen stod det BAD_POOL_HEADER hjelper dette? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg skjønner meg ikke på slike koder, men dump filene hjelper meg a hjelpe deg :-) kan du laste opp alle dump filene dine? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå