Diablonor Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hei, er på jakt etter et skjermkort som støtter å ha 4 skjermer koblet til samtidig, med forskjellige skjermbilder (ikke duplikat). Såvidt jeg har hørt, støttes kun 2+ skjermer på 1 skjermkort om du bruker displayport. Går det isåfall ann å bruke 2x skjermkort og kjøre 2 på hver UTEN displayport? I utgangspunktet er jeg på jakt etter noe som er rimelig, men som støtter minst 4 skjermer samtidig uten bruk av displayPort. Evnt om noen har et slikt oppsett allerede, om de kan fortelle litt om det (hvordan setter du opp skjermene, hvilke skjermer \ skjermkort og evnt annet hardware som trengs). Mvh Diablonor Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Om du ikke har noen som helst krav til ytelse så finnes det maxtor kort som kan drive fire skjermer samtidig. Ellers er den enkleste løsningen to billige skjermkort, fortrinnsvis fra samme produsent. Fordelaktig å ha hovedkort med to pci express 16x spor for å holde prisen nede og tilgjengeligheten oppe i så fall. Å bruke flere skjermer over flere skjermkort er akkuratt like enkelt/vanskelig som å bruke to skjermer på et skjermkort. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Om du ikke har noen som helst krav til ytelse så finnes det maxtor kort som kan drive fire skjermer samtidig. Hvis det er Matrox du snakker om, så er vi enige. Men ja, den billigste løsningen vil ofte være å kjøre med to billige skjermkort, så sant hovedkortet har to PCI-E porter. Hvis man ikke har krav til ytelse funker et PCI-skjermkort også bra. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Matrox ja, gikk litt fort i svingene. PCI skjermkort begynner å bli gamle, dyre, og mangelvare. Helt klart en fordel å unngå dem. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ellers er den enkleste løsningen to billige skjermkort[...] Det er nok den billigste løsningen også, hvis du har plass til to kort. Jeg gjorde et kjapt søk og det billigste quad-dvi kortet jeg fant var et ATI FirePro til ca 2000kr. Billigste fra nVidia var et Quadro kort til 3700kr, og et quad-dvi fra matrox koster over 5000kr... Du kan jo også kjøpe et eyefinity kort og bruke en displayport adapter...? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ellers er den enkleste løsningen to billige skjermkort[...] Det er nok den billigste løsningen også, hvis du har plass til to kort. Jeg gjorde et kjapt søk og det billigste quad-dvi kortet jeg fant var et ATI FirePro til ca 2000kr. Billigste fra nVidia var et Quadro kort til 3700kr, og et quad-dvi fra matrox koster over 5000kr... Du kan jo også kjøpe et eyefinity kort og bruke en displayport adapter...? Fortsatt bare tre skjermer. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Det finnes Radeon 6950 skjermkort med to DVI, en HDMI og to mini-displayport. Da trenger man bare et par overganger i tillegg. Likevel, man kommer fortsatt billigere ut av det med to av disse. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 HD 5670 FleX + en displayport-adapter 1 Lenke til kommentar
Diablonor Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Ser ut som om de billigste løsningene ligger rundt 800 kr uansett hvilken løsning jeg går for. Enn så lenge er fokuset på DVI uten adapter, men skal se hva det blir til! Tusen takk for alle tips!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå