Gå til innhold

Har kvalitet på DVD-R platene noe å si?

Anbefalte innlegg

Skal brenne mini-DV filmer til DVD (for visning på DVD-spilleren i stua). Blir kvalitet og holdbarhet like god med billigplater (Princo) som dyrere plater (Verbatim)?

Det er ikke så viktig hvor fort jeg kan brenne. 1x er helt OK. Tenk på hvor mange timer jeg har sittet og redigert....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, data er data, om det er lagret på DVD, CD, harddisk, floppy og whatnot.

når det er sagt ville jeg nok ha valgt kvalitetsplater slik at holdbarheten på DVDen ikke skal lide. litt smådumt å plutselig bli gjerrig på noe du som sagt har brukt mye tid på.

Lenke til kommentar

Etter min mening har platen definitivt noe å si. Spesielt dersom du skal produsere noe på DVD til eksterne folk. Data er data, men måten dataene blir presenter på er noe helt annet. Kvaliteten på mediet som du skal bruke er viktig, etter min mening.

Lenke til kommentar
Etter min mening har platen definitivt noe å si. Spesielt dersom du skal produsere noe på DVD til eksterne folk. Data er data, men måten dataene blir presenter på er noe helt annet. Kvaliteten på mediet som du skal bruke er viktig, etter min mening.

Enig.

Dataen vil nok finnes på alle plater, uavnegig av kvalitet...

Men billedkavaliteten og kvaliteten/holdbarheten på selve platen henger nok sammen med prisen på platen....

Lenke til kommentar

Bare bekrefter noen erfaringer jeg har hatt på samme prosjekt;

- Pringo plater (billige) fungerte ikke i min DVD-spiller

- Maxell (noe dyrere) fungerte uten problem i min DVD-spiller.

Ergo; etter mine erfaringer kan platene utgjøre en forskjell.

Derfor; skal du ha til eget bruk kan du godt forske deg frem til noen billige plater som fortsatt spiller på din spiller. Skal du levere fra deg platene er det lurt å ikke spare de siste småkronene på billige plater. 'Dyre' plater er jo tross alt ikke så dyre lenger.

/Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...