gthomass Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hvordan få vekk mest mulig støy? 1 Stk Vifte adapter(overgang fra 60 til 80mm)+1 stk 80mm Enermax vifte med omdr regulering.Dette monteres på cpu og settes til SUGING.Da vil den oxo suge vekk luft fra strømforsyningen isteden for å dytte varm luft inn i den.Resultetet er forbløffende, viftene (2stk) i stømforsyningen har gått ned med 8-900 omdr.ergo stillhet.Enermax viften går på halv hastighet (1500)og max load temp cpu er 49*.Under normal bruk ligger cpu temp på 45* og chipsett på 35*.Jeg har altså fått meg en stille pc veldig billig.!!!!!!! Bare prøv lykke til :smile: Det skal oxo nevnes at jeg IKKE har noen fler vifter enn de 2 i s.forsyningen+cpu.Dubbetittene som er nevnt her kjøpes hos http://www.microplex.no _________________ MSI K7T266a PRO2 AMD ATHLON 1700+ 2x TWIN MOS 256 DDRAM ATI RADEON DDR 64mb VIVO S.BL. LIVE 5.1 WD 100GB HDD PIONEER DVD MEMOREX 16MAXX BRENNER FIREWIRE SMC NETWORK Nextgentel ADSL WinXp Pro. [ Denne Melding var redigert av: gthomass på 2002-02-04 20:44 ] [ Denne Melding var redigert av: gthomass på 2002-02-04 20:45 ] Lenke til kommentar
johndoe1 Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Joda, en 60-80mm overgang hjelper på, i tillegg byttet jeg ut chipset og GPU viftene med en Zalman kjøleribbe..... resultat: stillhet!!! Anbefales på det sterkeste hvis dere er lei støy. JD PS! Bør vel nevne at jeg har et MX400 kort, er vel ikke anbefalt å bytte viften på GFx kort med høyere klokkefrekvens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå