Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

TrygVesta krever penger av meg

andeik

Anbefalte innlegg

Desember 2010 var jeg i USA og jeg var uheldig og ble frastjelt passet.

Etter å ha tatt en ringerunde til alle forsikringsselskap, fant jeg ut av TrygVesta dekket utgifter til nytt pass og hjemreise. For å få nytt pass måtte jeg reise fra Florida til New York for den norske ambassaden.

TrygVesta insisterte at de selv skulle skaffe billetter og hotell for meg.

De bestilte hotell på Lexington - et Businessrom til 2500 kroner, samt fly med Icelandair på tilsvarende Economy Extra til 6000 kroner.

I midlertid stusset jeg mye over at jeg selv fant billetter til Radisson til 900 kroner og fly fra New York til Norge samme dag, og nesten samme tidspunkt til 2300 kroner.

Først i dag mottok jeg et avslag fra TrygVesta, der de krever meg 8 500 kroner tilbakebetalt.

Jeg er student i Oslo og endret folkeregistrert adresse av hensyn til Lånekassen, men siden jeg er under 20 år var jeg fortsatt dekket hos TrygVesta - trodde jeg. De hadde laget et unntak som gjør at barn MÅ være folkeregistrert hos foreldre/forsikringstaker, for at man skal være dekket.

Det er verdt å få med seg at fra Januar 2011 (En måned etter min hendelse) ble unntaket om at man måtte være folkeregistrert, fjernet.

Føler at jeg er oppgitt. Sitter igjen med 15 000 kroner i gjeld, på grunn av en filleregel som de 25 dager senere fjernet.

Er det rimelig at et forsikringsselskap skal kunne kjøpe de dyreste billettene og dyreste hotellene på min regning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det rimelig at et forsikringsselskap skal kunne kjøpe de dyreste billettene og dyreste hotellene på min regning?
Nei, det er ikke rimelig.

Men om du skulle ha retten på din side og velger å gå til retten med dette, så er de store og mektige nok til å kunne holde det gående i årevis.

Satser på at det løser seg for deg :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan aldri forsikre deg etter at forsikringsårsaken har funnet sted!

Jeg er usikker på om forsikringssaken dukket opp før eller etter at du tegnet forsikringen. Er du uening i avgjørelsen fra selskapet (du har gitt alt for lite info) kan du ta saken opp mot klagenemden for forsikringssaker.

Lenke til kommentar

Men hva er reglene forhold til utbetaling?

Kan forsikringsselskapet betale ut penger, for å så flere måneder senere bare finne et unntak?

Kan dette sammenlignes med en butikk som gjør et feilslag? I slike tilfeller er det butikken som må ta ansvaret. Her har forsikringsselskapet betalt ut penger de ikke skulle ha utbetalt i utgangspunktet

Endret av andeik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...