Intel94 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hei. Når eg blir innkalt til førstegangstjeneste (neste år) vil eg ha moglegheit til å ta førerkort klasse CE (vogntog med henger)? korleis fungerer dette eigentlig? Har liten interesse av å springe rundt i skogen og leike smart og har lyst å nytte tida med å ta dette førerkortet med tanke på jobbmoglegheiter seinare (driver med kokkeutannelse pr. idag, men ein kokk varer ikkje evig). For at eg får ta førerkortet er det noko spesielt eg må "oppfylle"? (bortsett fra helseattest på at eg kan føre kjøretøyet) som f.eks eg må jobbe som sjåfør i forsvaret i X antall år osv.? Er det også nokon som veit kor i landet eg må være for å ta førerkortet i forsvaret? er vel ikkje alle plasser dei har den moglegheita? Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Er bare Tungtransport i CSS, og et par i Ingbn. som får utdanning på CE i førstegangstjenesten. De som havner der har som regel allerede CE-lappen, men noen få som utmerker seg gjennom rekrutten vil kanskje få muligheten. Når det er sagt så finnes det veldig mange stillinger til lastebil uten tilhenger, spesielt i CSS men nesten uansett hvor du havner så vil det finnes stillinger på lastevogn. Kravet er som du nevner helseattest og man MÅ ha kl.B Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Så då gjelder deg å greie å komme seg inn der da, eventuelt ta klasse C, bedre å ta henger seinere enn å ta alt. Klasse B er ikkje noko problem innen den tid heller så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå