Arinomi Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg bor i en leilighet med to etasjer og en kjeller. Modemet fra Altibox står i andre etasje, og jeg sitter i kjelleren. Slik det er nå, står som sagt modemet oppe i andre. Der står også en Linksys WRT54G rett ved siden av, tilkoblet modemet. Det er lagt en kabel fra ruteren og ned til meg i kjelleren, hvor jeg har en switch som jeg har koblet til X360, Altibox dekoder, alarmsystemet og datamaskinen min. Problemet mitt: Det trådløse signalet fra Linksysen går gjennom tre betonggulv, noe som reduserer signalstyrken ganske kraftig. Dette til hinder for diverse smarttelefoner, laptoper og annet utstyr som jeg og mine eventuelle gjester har. Hvordan skal jeg klare å fikse dette? Jeg tenkte på å bytte ut switchen med en egen trådløs ruter som er koblet til den kabelen jeg har fra Linksysen i andre. Men da kan jeg ha problemer med å konfigurere Linksysen oppe. Finnes det noen små duppedingser som jeg kan koble til switchen og bruke som aksesspunkt? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ta en hvilken som helst trådløs ruter, gi den en ledig IP og deaktiver DHCP. Sett opp eget SSID og kryptering. Kabelen som kommer ned fra andre etasje kobler du i LAN port. Du vil da ha eget trådløs nett i kjelleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå