Gå til innhold

Ps3en min har eit problem.

Anbefalte innlegg

Når eg skrur på ps3en min, og har i en Cd Plate, så lager den sånn lyd som når ps3en lager når den tar ut plater. og etter den lyden har komt, leser den ikke av spillet? hva er det som er feil? og kan det fiksest? eller skal jeg bare sende det inn til der jeg kjøpte den? Den lager ikke lyden av og til, og da leser den av spillet og fungerer bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Låner denne tråden for å slippe haugevis av "problem"-innlegg på forumet.

Mot slutten av ifjor hadde jeg et problem med PS3-konsollen min hvor den lager pipe-lyder (to-tre skarpe pip) or restarter hele konsollen. Dette skjedde ofte da jeg skulle avslutte et spill. I tillegg frøs konsollen noen få ganger under online-spilling. Jeg hadde den konsollen i nesten et år. Fikk heldigvis en ny en to måneder senere, etter at jeg hadde kontaktet CDON.no.

Med denne "nye" konsoller har jeg fått store problemer med - sammenlignet med den forrige. PS3'en fryser veldig ofte i de siste ukene, altfor ofte. Og det var en gang jeg ikke nesten ikke fikk startet den engang. Det kom en sort skjerm hvor det stod at jeg måtte sette inn en USB-penn for å oppdatere systemet eller å formatere systemet. Valgte det sistenevnte, men den frøs nok en gang, og fikk ikke gjort noen ting under prosessen. Et par timer senere prøvde jeg en siste gang for å desperat kunne backe up mine save-filer og heldigvis fungerte den fint i kanskje en time til den frøs igjen.

Jeg begynner å lure på om jeg fikk en ny eller bare en som de hadde fikset. For den jeg fikk av dem var ikke den samme som jeg sendte inn. Er det mulig at de kunne finne på å gjøre noe slikt? Og har jeg noen muligheter for å kreve å få en helt ny konsoll, siden de to første jeg fikk av dem er "defekte"? :ermm:

Lenke til kommentar

sikkert lasern, du kan kjøpe ny og fikse selv eller levere inn til Sony :) Husk hvis du har Garanti eller kvitering lever den inn på den butikken du kjøpte Playstation 3 på :) da ordner de resten og det skal være kostnadsfritt. Jeg hadde samme problem, Leverte inn til sony og fikk ny Konsoll etter 3 uker. Kaller jeg god service :D

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Er det slik at jeg kan sende konsollen enten til CDON.no (hvor jeg kjøpte det fra) eller Sony? Siden konsollen min hadde problemer før garantien var utgått (den første konsollen) så fikk jeg garantien forlenget, sa de. Er ikke helt sikker på om jeg får en ny eller bare en som virker ny av dem som sist. Er veldig skuffet over det hele. :no:

Lenke til kommentar

du skal ha en viss garanti "Tid" på den nye konsollen, og jeg er sikker på at CDON.com/.no har all informasjon lagret. så du kan egentlig ta kontakt med CDON og spørre om de vet om garantien har utgått. og hvis du lurer på om de sendte en ny konsoll eller om de bare fikset den kan de muligens ha oversikt der også. men jeg anbefaler og ta kontakt med CDON ved evt. å ringe eller sende en mail.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Æsj, kjipt å ikke kunne spille på PS3-konsollen når jeg er ferdig med alle eksamenene. CDON lovte å kun bruke 4 uker på å "fikse" problemet, men brukte hele 2 mnd sist jeg sendte den inn. Regner med at det samme skjer igjen denne gangen også. Treginger. :nei:

Lenke til kommentar

Er det lurt å vente til PSN er tilbake før jeg sender konsollen inn for "reparasjon"? Tenkte at trophies'ene mine kanskje forsvinner hvis jeg ikke synkroniserer dem med nettverket, eller er det mulig å få dem lagret på en minnebrikke? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...