Lami Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hei! En venn av meg skal ha seg nytt skjermkort, og han tenkte på et 560 kort. Han fant et standard 560 kort men så fant vi ut at Phantom versjonen så ut som et bedre kort, med tanke på den skyhøye memory clock speed og mye videominne, mer enn det første han så på. Men jeg lurer på om han skal gå for denne versjonen? Det virket litt rart at den hadde så høy memory clock speed (4GHz) og så billig. Eller om han skal gå for en annen 560Ti versjon? Er det noen som har efarninger med dette kortet? Han ønsker selvfølgelig å kjøre nye spill på fullt, og ShoGun 2, men dette klarer han vell enkelt med dette kortet/serien (?). Takker for svar! Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Alle gtx560-kortene har memory clock speed på over 4 ghz. Det du skal se på er klokkehastigheten. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Nei, ikke alle. Men klokkehastigheten er på 822MHz. Kanskje det er best å gå for Super Overclock versjonen, eller er dette kortet (Phantom) like greit? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Jeg vet nå ikke hva som er forskjellen på 1gb og 2gb (orker ikke å finne ut...) men vil ikke tro det er veldig stor forskjell. Jeg (bare meg) vil nok ikke gått for denne versjonen av kortet. Er ikke noe spesielt høy klokk på kortet, det er dyrere enn de andre og i mine øyne synes jeg ser det ser helt grusomt stygt ut. Selvfølgelig, dersom du har en pc uten vindu betyr utseende null, men om du liker å skryte av innmaten i pcen er det fint å ha deler som ikke likner en radiator fra 80-tallet. Ville nok heller gått for MSI sin versjon av kortet. Raskere, billigere, ser bedre ut... Endret 28. april 2011 av Audun0505 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Hm, MSI sin Twin Frozen versjon hadde kun noen få *0 MHz bedre enn Phantom versjonen, så jeg tenker han går for dette istendenfor. Kjenner mange som har kjøpt Zotac og de skal visst være veldig fornøyd, klokkehastigheten er også veldig høy. Eller hva synes du? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Det kortet der virka jo veldig bra. Høy klokk, stilig utseende, men omtrent 500 kr dyrere en twinfrozr-kortet, og det er ikke mye forskjellen. Har aldri sett det kortet, så aner ikke hvordan det presterer på kjølesiden etc om det er et tema. Ville nok godt for det i stedet for Phantom ihvertfall Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Jepp, men lurer på kjølingen. Har lest at temperaturen er oppe i 90C med 3D etter 8 timer i strekk, og ellers lest at temperaturen kan bli høy, men det er jo anbefalt hos de fleste så da kan det ikke være så gale. Og selvom temperaturen er litt høyere enn de fleste kort så trenger ikke det nødvendigvis ha noe å si visst han ikke skal overclocke kortet mer vell? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Om du har OK kjøling i kabinettet ditt og ikke skal overklokke kortet, så burde det gå glatt. Mitt XFX 5850 kommer lett opp i 60-70-80 grader feks på LAN. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Over 1900 kr for et GTX 560 er sløs av penger. 2GB VRAM er for surroundgaming, men GTX 560 SLI har ikke nok kraft til det, så det er også sløs Endret 28. april 2011 av arni90 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå