Milanista Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Ok så jeg bare sender de en e-mail føre jeg kjøper pc'en og ber dem flytte garantien til norge? Rett før du kjøper ho eller rett etter ja. Berre sei at du kjem i frå Norge og at du ønskjer garantien flytta over, dette skjønnar dei med ein gong. Dei har og ein Live Chat som du kan bruke for å få svar fort. Du kan og bruke Paypal til og betale med, som er ein veldig sikker betalingsmåte. Har du tenkt på den nye M18X fra Alienware Kidio? Har ikke sett norske priser av denne ennå, men det blir nok sykt dyrt å kjøpe fra Dell.Norge ihvertfall Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Ok så jeg bare sender de en e-mail føre jeg kjøper pc'en og ber dem flytte garantien til norge? Rett før du kjøper ho eller rett etter ja. Berre sei at du kjem i frå Norge og at du ønskjer garantien flytta over, dette skjønnar dei med ein gong. Dei har og ein Live Chat som du kan bruke for å få svar fort. Du kan og bruke Paypal til og betale med, som er ein veldig sikker betalingsmåte. Har du tenkt på den nye M18X fra Alienware Kidio? Har ikke sett norske priser av denne ennå, men det blir nok sykt dyrt å kjøpe fra Dell.Norge ihvertfall Skulle gjerne ha bytta ut min gamle M17X R1 med M18X ja. Prisen blir sjølvsagt dyr når man har muligheit til å velgje 2 skjermkort. Velgjer du 6970m CrossfireX og resten på stock er den allereie oppe i 2200 pund, som vil vere rundt 23.500kr i Norge. Kostar rundt 30.000 hvis eg skulle ha oppgradert prosessoren litt og satt i ein SSD, so dyrt blir det. Skulle eg kjøpt M18X som kosta 23.500kr i Norge ville den i Usa kosta rundt $2400 dollar. Plussar me saman moms og frakt blir det rundt 16.500kr, sparar altså utrulig mykje på å kjøpe den i USA. Her kan du sjå kor dyr maskina blir i England: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w1801&c=uk&l=en&s=dhs&cs=ukdhs1&model_id=alienware-m18x&vw=icon Endret 2. mai 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
TrinityX Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hei! Jeg selger min Alienware M17xR2, som kan spille alle de nyeste spillene på full grafikk 30fps. Ta en kikk her om dere er interessert: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39904143 Jeg vil helst ikke senke prisen for mye, for den er verdt prisen! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hei! Jeg selger min Alienware M17xR2, som kan spille alle de nyeste spillene på full grafikk 30fps. Ta en kikk her om dere er interessert: http://www.finn.no/f...nnkode=39904143 Jeg vil helst ikke senke prisen for mye, for den er verdt prisen! Hahahahahahahhahahahhahahaahhahahahrhahahahahahhahahahha Nei, 12 000 kr er alt for mye å be om for en så utrangert maskin, Her er en nyere, kraftigere, lettere maskin: Multicom Xishan W370E Hvilket 3DMark er det du får 4400 poeng i med et Mobility HD 5870 forresten? 2 Lenke til kommentar
TrinityX Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hvor lite er det du kan, egentlig? Min Alienware har en Core i7-620M @ 3,7GHz Overklokket med 8GB Ram, 2x500GB HDD. Den har fler tilkoblingsmuligheter, kommer med operativsystem og alle programmer som ønskes. Og kommer også med en Targus bag og alt originalt utstyr som fulgte med. Det er 3DMark overall score. Noe om den multicom-en; Er den kraftigere? Nei. Lettere? Nei. Penere? Hahaha, you wish... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hvor lite er det du kan, egentlig? Si det, mye tyder på at jeg kan mer enn deg i det minste. Det er 3DMark overall score. Nå er det 9 forskjellige 3DMark-utgaver. Om du bruker siste utgave (3DMark) har den fire forskjellige tester rettet mot fire forskjellige typer maskiner. Noe om den multicom-en; Er den kraftigere? Nei. Lettere? Nei. Penere? Hahaha, you wish... i5-3210M gruser en i7-620M (uansett om du har overklokket den til 3.7GHz eller ikke) GTX 660M er langt kraftigere enn et Mobility HD 5870. Den er helt klart lettere på "bare" 3.2kg, M17x R2 veier jo hele 5.3kg Utseendemessig er det nok delte meninger, men din M17x R2 har definitivt flere tilpasninger du kan gjøre. Når det kommer tl I/O-porter har M17x R2 displayport, mens W370E har 4 stk USB3.0-porter. Windows koster 800 kr Batterilevetida på W370E er oppgitt til 450 minutter, med en M17x R2 skal man være glad om man får 120 minutter. Du kan ikke be om 12 000 kr for en maskin som ikke klarer å måle seg med en ny maskin til 7300 kr, når man kikker på brukt maskinvare er det fordi man ønsker seg kraftigere maskinvare enn man får fra en ny maskin. 4 Lenke til kommentar
TrinityX Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Nå er det 9 forskjellige 3DMark-utgaver. Om du bruker siste utgave (3DMark) har den fire forskjellige tester rettet mot fire forskjellige typer maskiner. Resultatene er tatt fra 3DMark sine nettsider. i5-3210M gruser en i7-620M (uansett om du har overklokket den til 3.7GHz eller ikke) GTX 660M er langt kraftigere enn et Mobility HD 5870. Tvilsomt, siden bare prosessorarkitekturen selv i en sandy bridge i7 er lagd for større programmer enn en i5 Ivy Bridge. Windows koster 800 kr Windows 7 Professional fulgte med Alienware-en. Batterilevetida på W370E er oppgitt til 450 minutter, med en M17x R2 skal man være glad om man får 120 minutter. Det spiller ingen rolle siden man sannsynligvis har en stikkontakt hvor nå enn man tar med seg denne. Du kan ikke be om 12 000 kr for en maskin som ikke klarer å måle seg med en ny maskin til 7300 kr Her er en nyere, kraftigere, lettere maskin: Multicom Xishan W370E Bestem deg, du går fra 6500-7300, den er verdt 12.000kr, siden den takler alle de nyeste spillene på full grafikk, og utseende spiller en stor rolle. Skjermen er også "Retina"-kvalitet, du får kun like bra skjerm på en Mac eller Alienware. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Beklager, TrinityX, men du er virkelig på viddene. Hvis du får 6000,- for maskinen din er du heldig. Hjelper ikke hva du ga og hva du mener er bra og best og alt annet. Så lenge folk er litt bevisst på hardware og veit hva som gjelder, er det ikke en sjel som vil kikke på maskinen din to ganger så lenge du forventer 12000,- for den. 2 Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Er vel også bare å glemme å ta noe ekstra betalt for hvordan den ser ut. Det er som arni sa, helt klart delte meninger. Personlig synes jeg den er særdeles stygg, men selvfølgelig, hver sin smak. Lengre batteritid vil alltids være et pluss, selv om DU mener at det ikke trengs. Det er ikke du som bestemmer hvor god tilgang man "alltid" har til en stikkontakt. Lurer på hvordan du har fått det for deg at den har retina-kvalitet? Mulig noe har gått meg hus forbi, men stiller meg skeptisk til det. I annonsen skriver du "Den duger til de fleste moderne spill." noe jeg vil si er veldig forskjellig fra det du skriver her "...siden den takler alle de nyeste spillene på full grafikk..." Å duge (gjøre noe greit nok) og å faktisk takle (gjøre det bra) vil jeg personlig si er en vesentlig forskjell. Tror også du må regne med en langt lavere pris enn 12.000. Så lenge det finnes bedre alternativ vil kun folk uten peiling på data eller fanboys gi deg en såpass god (heldig) pris. 3 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Resultatene er tatt fra 3DMark sine nettsider. Tvilsomt, siden bare prosessorarkitekturen selv i en sandy bridge i7 er lagd for større programmer enn en i5 Ivy Bridge. Windows 7 Professional fulgte med Alienware-en. Det spiller ingen rolle siden man sannsynligvis har en stikkontakt hvor nå enn man tar med seg denne. Bestem deg, du går fra 6500-7300, den er verdt 12.000kr, siden den takler alle de nyeste spillene på full grafikk, og utseende spiller en stor rolle. Skjermen er også "Retina"-kvalitet, du får kun like bra skjerm på en Mac eller Alienware. Nå er Mobility HD 5870 mindre enn halvparten så kraftig som HD 5870, 3DMark er gratis på standardinstillingene. i7-620M er Westmere, ikke Sandy Bridge. Prosessorarkitekturen i en i7-prosessor er totalt identisk til prosessorarkitekturen i en i3-prosessor fra samme generasjon, det er kun klokkefrekvenser og kjernetall som skiller dem. Poenget mitt var at 6500 kr for maskinen pluss 800 kr for windows kommer på en total av 7300 kr. Du kan ikke bare blåse over batterilevetid som om det ikke har noe å si, det er definitivt bedre å ha 450 minutter batterilevetid enn hva enn din eldgamle M17x R2 klarer å mestre. Retina-kvalitet på skjermen? Så skjermen på din M17x R2 har en oppløsning på 3200x1800? Om det er sant er det faktisk et røverkjøp ettersom det er teknologi fra fremtiden. 2 Lenke til kommentar
Lendingen Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hadde det vore meg, og eg hadde 15k til PC, ville valget automatisk gått til Asus U500... 14k på netonnet. Husk dei har gratis frakt på alt Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hvor lite er det du kan, egentlig? Min Alienware har en Core i7-620M @ 3,7GHz Overklokket med 8GB Ram, 2x500GB HDD. Den har fler tilkoblingsmuligheter, kommer med operativsystem og alle programmer som ønskes. Og kommer også med en Targus bag og alt originalt utstyr som fulgte med. Det er 3DMark overall score. Noe om den multicom-en; Er den kraftigere? Nei. Lettere? Nei. Penere? Hahaha, you wish... Noe om den multicom-en; Er den kraftigere? Ja. Lettere? Ja. Penere? Det bestemmer du! Du kan tydeligvis ikke noe om PC, vis meg ett eksempel hvor Alienwaren er kraftigere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå